خبرهای داغ:

نخستین جشنواره «گل و گلاب شاهوار» در نگارمن شاهرود برگزار می‌شود

شاهرود_ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از برگزاری نخستین جشنواره «گل و گلاب شاهوار» در روستای نگارمن این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۷۰۷۷
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرتضی نظری، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نخستین جشنواره «گل و گلاب شاهوار» پنجشنبه یازدهم خردادماه در روستای نگارمن این شهرستان برگزار می‌شود.
او با بیان اینکه برگزاری جشن گل‌غلتان نوزاد از برنامه‌های جانبی جشنواره گل و گلاب شاهوار است، افزود: معرفی میراث تاریخی، فرهنگی، طبیعی و نشاط‌آفرینی از اهداف این جشنواره است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود اضافه کرد: این جشنواره با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای نگارمن، مدیر اقامتگاه بوم‌گردی باغ گیلاس و اداره میراث فرهنگی این شهرستان برگزار می‌شود.
نظری ادامه داد: جشنواره گل و گلاب شاهوار می‌تواند علاوه بر پویا نگه داشتن اهالی روستا با معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان شاهرود و به‌ویژه روستای نگارمن، گامی مؤثر در افزایش فرصت‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری گردشگری در این منطقه باشد.
او خاطرنشان کرد: در این جشنواره چیدن گل محمدی، گلاب‌گیری سنتی، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عرضه غذا‌های محلی انجام می‌شود.
روستای نگارمن در بخش بسطام و در ۲۰ کیلومتری شمال شهر شاهرود واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها