فرمانده سپاه استان ایلام:

فتح خرمشهر فراتر از مرزهای زمان و مکان است

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام گفت: وقایع و حوادثی چون فتح و آزادسازی خرمشهر فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی و در واقع فتح ارزش های اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۱۶۰۱۴
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،سردار جمال شاکرمی در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان ایلام به مناسبت سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: ما برای اشاعه گفتمان دفاع مقدس به جمله "خرمشهر را خدا آزاد کرد" و توجه به عمق این جمله نیاز داریم.

وی افزود: غرب و دولت عثمانی همواره چشم طمع به خوزستان، خرمشهر و ذخایر غنی آن داشتند و ژنرال های کارکشته اروپایی و عثمانی با استفاده از ضعف دولت های مرکزی ایران برای خوزستان به سود خود نسخه می پیچیدند اما وقوع انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تحت رهبری امام راحل، دست درازی دشمنان به خاک پاک خوزستان را پایان بخشید.

وی یادآور شد: عظمت و اهمیت سوم خرداد و حادثه فتح خرمشهر برای تبیین گفتمان جمهوری اسلامی مورد نیاز است.

شاکرمی ادامه داد: توکل فرماندهان به خداوند و نگاه معنوی آنها به عملیات بیت المقدس باعث پیروزی خرمشهر و جمله معروف "خرمشهر را خدا آزاد کرد" شد.

وی افزود: اکنون ما هم باید همچون دروان دفاع مقدس و با تاسی از عملیات فتح خرمشهر از جنگ ترکیبی دشمن به سلامت عبور کنیم هرچند که در آشوب های سال گذشته با وجود آنکه دشمن با تمام قوا و تجهزیات فیزیکی، فکری، تبلیغاتی و نیروی انسانی به میدان آمده بود اما با اتکا به خدواند و روح معنویت توانستیم از این برهه حساس و خطرناک عبور کنیم.

شاکرمی اظهار کرد: در نیمه دوم سال گذشته و آن شرایط بغرنج تحمیل شده بر کشور یک فتح خرمشهر دیگر صورت گرفت و هماهنگی موفقیت آمیز نیروهای مسلح باعث در هم پیچیده شدن طومار دشمنان و ذلیل شدن دشمن شد.

وی تاکید کرد: امتداد نسل فاتحان خرمشهر در قامت رزمندگان و جوانان متعهد نسل جدید تداعی شد و نسل انقلابی کنونی ادامه دهندگان راه شهیدان خرمشهر هستند که در آشوب های سال گذشته به نصرت الهی دست یافتند و تعدادی نیز جان شیرین خود را از دست دادند.

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، معاون سیاسی امنیتی استاندار، نیروهای نظامی، انتظامی، رده های مختلف بسیج و برخی مدیران دستگاه های اجرایی در محوطه سپاه استان برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار