خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصباح:

اگر می‌خواهیم در عرصه‌های بین المللی خوش بدرخشیم باید عزتمندانه حرکت کنیم

همدان-امام جمعه شهر بهار گفت: اگر می‌خواهیم در عرصه‌های بین المللی خوش بدرخشیم باید عزتمندانه حرکت کنیم و نگاه ما حکمت‌وار باشد.
کد خبر: ۹۵۱۵۷۶۱
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، حجت‌الاسلام رضا مصباح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بهار با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی و تبریک ولادت سراسر سرور حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) اظهار کرد: یکی از مباحثی که در زندگی نورانی امام رضا (ع) تجلی پیدا کرد تمدن اصیل اسلامی مد نظر مولای ما است، تمدن عظیمی که نظم نوین اجتماعی مد نظر است یک تمدن بزرگ اسلامی است.

وی افزود: جامعه نبوی، حکومت علوی مولای متقیان علی (ع) و نهضت حسینی و همچنین هجرت رضوی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) چهار مقطع و نقطه عطف تمدن نوین و اصیل اسلامی است.

امام جمعه شهر بهار ادامه داد: این تمدن عظیم اسلامی در این نظم نوین جهانی مد نظر است و ما اگر بخواهیم اهل بیت (ع) را بشناسیم باید در ترسیم جهانی بشناسیم که این نیز در امورات دنیایی و ماورایی مد نظر است‌ و باید به این مسائل دقت داشته باشیم.

وی بیان کرد: در این تمدنی که امام رضا (ع) مد نظر است حاوی سه بخش است؛ امام خود بنیان گذار تمدن بوده است، نخست در بخش توسعه شهری و فیزیکی، توسعه مراکز تجاری، کتابخانه و مدارس علمی، بخش فرهنگی و احیای سنن اسلامی که در بخش علمی و تربیتی این امام بزرگوار ۳۱۸ شاگرد تربیت کرده‌اند، شاگردانی در تراز حسن ابن سعید اهوازی که همه اینها نشان دهنده نوع نگاه امام رضا(ع) در عرصه‌های مختلف است.

مصباح با بیان اینکه ما هرچه داریم به برکت امام رضا (ع) است، افزود: آنچه که ایرانیان از لحاظ مذهبی، فرهنگی، تمدنی و شکوفايي استعداد دارند به برکت امام رضا (ع) است و هویت ملی ایرانیان نیز در بستر نوع نگاه امام رضا(ع) شکل گرفت که ثمره آن انقلاب شکوهمند اسلامی و نتیجه آن انقلاب امام‌زمان (عج) است.

وی با اشاره به اینکه ما هویت خود را از امام رضا (ع) گرفتیم و آنچه که در ایران اسلامی داریم به برکت این امام همام است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در عرصه‌های بین المللی خوش بدرخشیم باید عزتمندانه حرکت کنیم و نگاه ما حکمت‌وار باشد.

امام جمعه شهر بهار با تبریک سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: فتح خرمشهر به یک روز ختم نمی‌شود و ما باید زبان به زبان این فتح را برای فرزندان و نسل آینده بیان کنیم و آنچه که ما داریم ماحصل ندای امام (ره) است و باید در سالروز رحلت امام خمینی(ره) حرکتی راه‌اندازی کنیم و خیابان‌های خود را بیمه کرده و آفت‌زدایی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار