خبرهای داغ:
مسئول بسیج اساتید استان همدان خبر داد

صعود ۸۰۰ نفر از اساتید بسیجی استان همدان به ارتفاعات الوند

همدان-مسئول بسیج اساتید استان همدان گفت: به مناسبت سالروز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر و کنگره ۸ هزار شهید استان همدان، ۸۰۰ نفر از اساتید بسیجی استان همدان به ارتفاعات الوند و میدان میشان صعود کردند.
کد خبر: ۹۵۱۵۰۹۲
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر حسن رحیمی روشن، ظهر امروز در حاشیه صعود ۸۰۰ نفر از اساتید بسیجی استان همدان به میدان ارتفاعات الوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت سالروز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر و کنگره ۸ هزار شهید استان همدان، جامعه بسیج اساتید استان همدان برنامه صعود ۸۰۰ نفر از اساتید و جامعه دانشگاهی به میدان میشان را فراخوان داد که با استقبال پرشور اساتید برگزار شد.

وی افزود: هر یک از افراد شرکت کننده در این برنامه تصویری از یکی شهدا را بر گردن آویخته بودند و در مسیری که حرکت می‌کردند ۵۰۰ صلوات به نیابت از آن شهید بزرگوار ختم کردند.

مسئول بسیج اساتید استان همدان  ضمن گرامیداشت یاد خاطره رزمندگانی که در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر حضور داشتند، بیان کرد: فتح خرمشهر یک مقطع مهم در تاریخ معاصر ایران است و به این موضوع بسیار وسیع‌تر از فتح یک خاک و یا گرفتن یک شهر باید نگریسته شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از آغاز جنگ‌های ایران و روس در ۲۰۰ سال گذشته، یک سیر نزولی در ایران به وجود آمد و استقلال و عزت چند هزار ساله ایران به یکباره فرو ریخت، اما با انقلاب اسلامی ایران این روند نزولی به اتمام رسید و با دفاع هشت ساله به اوج خود رسید و فتح خرمشهر نقطه پایانی بود بر این سیر نزولی، بنابراین کوهپیمایی امروز بسیج اساتید در راستای بزرگداشت این عملیات بزرگ است.

رحیمی روشن ادامه داد: علاوه بر کوهپیمایی به تمام شرکت‌کنندگان در این برنامه یک سری اقلام فرهنگی اهدا شد و همچنین برنامه‌های ورزشی و خاطره‌گویی رزمندگان دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های جنبی برای اساتید حضور یافته در میدان میشان بود.

وی افزود: در تلاش هستیم این دست برنامه‌ها در راستای توسعه نشاط تعالی‌بخش و ورزش در جامعه اساتید و دانشگاهیان استان نهادینه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار