حماسه سوم خرداد تجلی ایثار و مقاومت ملت ایران است

زنجان _ فرمانده سپاه ناحیه سلطانیه با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس به عنوان برجسته‌ترین عملیات نیروهای مسلح ایران اسلامی در طول تاریخ دفاع مقدس ثبت شده است، گفت:حماسه سوم خرداد تجلی ایثار و مقاومت ملت ایران است.
کد خبر: ۹۵۱۵۰۱۹
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

حماسه سوم خرداد تجلی ایثار و مقاومت ملت ایران است

سرهنگ سلیمی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن گرامیداشت حماسه سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت:آزادسازی خرمشهر علاوه بر پایان بخشیدن به اشغال بخشی از حساس‌ترین مناطق خوزستان ضربه‌ای سهمگین به توان رزمی و جنگ طلبی‌های دشمن مهاجم وارد ساخت.

وی با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس به عنوان برجسته‌ترین عملیات نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس ثبت شده است، گفت:فتح خرمشهر (سوم خرداد ۱۳۶۱) در تاریخ جنگ ایران و عراق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرمانده سپاه ناحیه سلطانیه با بیان اینکه خبر آزادی خرمشهر شگفت‌آور بود و در سراسر میهن اسلامی مردم را به وجد آورد، عنوان کرد:با اعلام خبر فتح خرمشهر مردم ایران بسان خانواده‌ای بزرگ که فرزند از دست رفته خود را باز یافته است اشک‌های شادی و شعف خود را نثار روح بلند شهدای حماسه‌آفرین صحنه‌های شورانگیز این نبرد کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه عملیات بیت المقدس باعث تغییر سرنوشت جنگ شد، افزود:با پیروزی رزمندگان اسلام روحیه آن‌ها نیز دوچندان شد و ضربه‌های بسیار مهلکی به دشمن وارد کردند.

سلیمی با بیان اینکه حزب بعث خرمشهر را به یک دژ نظامی در آورده بود، گفت:صدام با صراحت اعلام کرده بود اگر ایرانیان موفق به آزادسازی خرمشهر شوند من کلید بصره را به آن‌ها می‌دهیم و رژیم بعث تصور آن را هم نمیکرد رزمندگان اسلام پیروز شوند.

وی با اشاره به اینکه سوم خرداد یک حماسه ملی است، افزود:اگر حضور ملت در صحنه جبهه‌های دفاع نبود، نه حماسه آن پیروزی تحقق می‌یافت و نه حماسه حضور مردم در جشن پس از پیروزی و پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردم در همه صحنه هاست.

فرمانده سپاه ناحیه سلطانیه با بیان اینکه خرمشهر از همان آغاز، خونین‌شهر شده بود، اذعان کرد:در جریان آزادسازی خرمشهر حدود ۱۶ هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شدند و همچنین ۱۹ هزار نفر نیروی عراقی به اسارت نیرو‌های ایرانی در آمدند.

سلیمی در پایان با بیان اینکه یاد و خاطره شهداء همواره ماندگار و جاودانه است، خاطرنشان کرد:سالروز آزادسازی خرمشهر تجلی ایثار و پیروزی و مقاومت و استقامت جوانان غیور ایران زمین است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار