خبرهای داغ:

بهره برداری و کلنگ زنی ۱۳ طرح آب و فاضلاب در آستانه روز مقاومت دزفول

۱۳ طرح در حوزه آب و فاضلاب با اعتباری افزون بر ۲هزار و ۲۰ میلیارد ریال روز شنبه به مناسبت روز مقاومت و پایداری مردم دزفول بهره برداری و کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۹۵۱۳۶۱۶
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مدیر آب و فاضلاب منطقه دزفول روز در آیینی که به مناسبت افتتاح و کلنگ زنی ۱۳ طرح آبفا در تصفیه خانه جنوب دزفول برگزار شد، گفت: نصب و بهره برداری از دستگاه کدورت‌گیر با صرف اعتبار ۵۰ میلیارد ریال در سالند دزفول، اجرای خط انتقال ۴۰۰ میلیمتری به طول یکهزار و ۵۰۰ مترمربع برای رفع تنش آبی تعاونی‌های مسکن ملی و مهر زیباشهر با صرف اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، حفر و تجهیز یک حلقه چاه در مصلای نماز جمعه و رفع تنش آبی مراکز مصرف در جاده دزفول بن جعفر با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال از جمله طرح‌هایی هستند که در حوزه آب شهرستان دزفول بهره برداری شدند.

 

بهره برداری و کلنگ زنی ۱۳ طرح آب و فاضلاب در دزفول

 

حسین سعادتی‌فر افزود: طرح حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه در تصفیه خانه جنوب و رفع قسمتی از تنش آبی موجود در جاده دزفول شمس‌آباد با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال نیز بهره برداری شد.

 

وی گفت : همچنین عملیات احداث ۲ باب مخزن و خطوط انتقال و تجهیز چاه و ایستگاه پمپاژ در پنج روستای دهنو، خوزینه باقر، عبدعون، بنه حاجات و بنه عاطی با صرف اعتباری افزون بر ۷۰ میلیارد ریال آغاز شد.

 

مدیر آب و فاضلاب منطقه دزفول بیان کرد: تنش آبی روستا‌های ماهوربرنجی سفلی، ماهور برنجی علیا و روستای میدان با حفر یک حلقه چاه و تجهیز آن و اجرای خط انتقال ۱۵ کیلومتری و اصلاح و نوسازی ۱۶ کیلومتر شبکه داخلی این روستا‌ها با صرف ۶۲۰ میلیارد ریال رفع شد.

 

وی حفر و تجهیز یک حلقه چاه در شهر میانرود و اجرای یک کیلومتر خط انتقال در این شهر با صرف ۵۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های بهره برداری شده دزفول در حوزه آب و فاضلاب عنوان کرد و افزود: همچنین عملیات اجرایی احداث مخزن و بازسازی تاسیسات روستای شهید کریمی با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و عملیات اجرایی احداث ساختمان سرچاهی چاه کهنک با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال آغاز می‌شود

 

سعادتی‌فر گفت: عملیات اجرایی حفر و تجهیز یک حلقه چاه برای روستای گاومیش آباد شرقی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، احداث ۲۲ کیلومتر شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب با ۲ هزار و ۱۰۰ فقره انشعاب خانگی در محدوده خیابان‌های طالقانی، امام خمینی (ره)، جهاد و ساحلی با صرف اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال و احداث ۲۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب برای ۲ هزار فقره انشعاب خانگی با صرف اعتبار ۳۴۰ میلیارد ریال در محدوده خیابان‌های طالقانی، امام خمینی (ع)، آفرینش و جهاد کلنگ زنی شد.

 

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی فاضلاب تیپ ۲۹۲ زرهی و منازل اطراف کلوپ ورزشی نیز با صرف اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال آغاز شد که با اجرای آن از ورود بخشی از فاضلاب سنتی به رودخانه دز جلوگیری خواهد شد.

 

فرماندار ویژه دزفول نیز ضمن تبریک دهه کرامت و چهارم خرداد از مجموعه آبفا بابت اقدامات انجام شده در حوزه آب و فاضلاب قدردانی کرد و گفت: امیدواریم تا پایان سال هیچ مشکل آبی در شهر دزفول نداشته باشیم.

 

علیرضا خردمند افزود: مناطق دارای مشکل تنش آبی شناسایی شدند که امیدواریم تصفیه خانه فاضلاب نیز هرچه سریعتر کلنگ زنی شود.

 

وی افزود: چند روستا مشکل آب دارند که امیدواریم با تلاش و همت مجموعه آبفا مشکل آن‌ها نیز برطرف شود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز با قدردانی از تلاش‌های آبفا اظهارامیدواری کرد حلاوت و شیرینی طرح‌هایی که اکنون کلنگ زنی و بهره برداری شدند به کام مردم برود.

 

محمدحسن پرآور افزود: همکاری‌های لازم درخصوص آسفالت و سایر برنامه‌ها با آبفا انجام خواهد شد.

 

به پاس قدردانی از ایثارگری مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس، روز چهارم خرداد به عنوان روز مقاومت و پایداری- روز دزفول در تقویم ثبت شده است.

 

دزفول ۲هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار