خبرهای داغ:

مهار تورم با همراهی دولت و مردم

امام جمعه اهواز: امسال سال مهار تورم است، ولی مهار تورم با همراهی دولت و مردم مقدور است.
کد خبر: ۹۵۱۳۵۱۲
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز گفت: کشور ما هم اکنون در جنگ اقتصادی تمام عیار و همه جانبه به سر می‌برد و گرانی یکی از ابعاد این جنگ نابرابراقتصادی است.

وی افزود: مردم گرانی را به سختی تحمل می‌کنند، ولی باید با گران‌فروشی و افسار گسیختگی قیمت‌ها مقابله کرد.

 

امام جمعه اهواز ادامه داد: باید کارگروهی متشکل از جوانان با انگیزه برای نظارت بر بازار و جلوگیری از گران‌فروشی و تنظیم بازار فعال شود تا قدری از فشار‌ها بر مردم کاسته شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد بیان کرد: مدیریت قیمت‌ها در بازار خیلی موضوع مهم است که در بسیاری از کشور‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و احدی جرات ندارد از قیمت‌ها تخطی کند.

 

وی با اشاره به اینکه با بیان اینکه در همه کشور‌ها تورم و گرانی هست و اختصاص به کشور ما ندارد، گفت: امسال سال مهار تورم است، ولی مهار تورم با همراهی دولت و مردم مقدور است.

 

خطیب جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف در کشور تاکید و گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق، بهینه‌سازی مصرف و افزایش میزان بهره‌وری را نهادینه و از اسراف جلوگیری کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد ضمن تاکید بر اعتماد به جوانان و میدان دادن به آنان افزود: جنگ هشت ساله را جوانان به پیش بردند و در عرصه اقتصادی نیز جوانان می‌توانند گره‌گشای مشکلات اقتصادی کشور باشند.

 

وی ادامه داد: محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جوانان هستند و باید به جوانان حرمت گذاشت و میدان داد، ولی این به بدین معنا نیست که به بزرگان اکرام نکنیم.

 

امام جمعه اهواز بیان کرد: جوانان و نیروی جوانی سرپنجه حل مشکلات اقتصادی کشور هستند از این رو لازم است هر کدام از مدیران ما یک جوان در کنار خود داشته باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد گفت: مبارزه با بی‌حجابی تنها وظیفه دولت و حاکمیت نیست بلکه احاد مردم به‌خصوص متدینین باید به وظیفه الهی خود عمل کنند.

 

وی با اشاره به اینکه اگرهمه تذکر لسانی بدهند و امر به معروف و نهی از منکر کنند بی حجابی در کشور ما جمع خواهد شد، افزود: آمریکا و شیاطین از ترویج بی‌حجابی در کشور اسلامی ما خوشحال و خرسند هستند.

 

امام جمعه اهواز ادامه داد: وقوع انقلاب اسلامی پرتویی از احیای کرامت انسان‌ها می‌باشد و براساس فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر، همه انسان‌ها باید از کرامت انسانی برخوردار باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فردعوت جوانان برای ورود به حوزه‌های علمیه، تبریک دهه کرامت و روز دختر، گرامی‌داشت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر، تاکید بر محبت به دختران و گرامی‌داشت هفته حج از دیگر محور‌های خطبه‌های نماز جمعه اهواز بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها