امام جمعه موقت بهاباد:

سوم خرداد آشکار کننده صلابت ملت ایران است

امام جمعه موقت بهاباد گفت: سوم خرداد سالگرد روزی است که موجب آشکار شدن فداکاری، ابهت، صلابت و هویت ملت ایران شد.
کد خبر: ۹۵۱۳۴۹۴
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت‌الاسلام محمدعلی اخوان بهابادی در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان بهاباد ضمن گرامیداشت سالروز سوم خرداد گفت: سوم خرداد روز فتح خرمشهر به دست نیرو‌های مسلح در سال ۶۱ بود که در تاریخ جنگ تحمیلی ۸ ساله بی‌نظیر است که درس عبرت تاریخی به دشمنان داد.

وی افزود: حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از برگ‌های زرین تاریخ انقلاب و مردم ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس است که باعث پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی شد.

اخوان بهابادی ادامه داد: سوم خرداد سالگرد روزی است که اتحاد و همبستگی ملتی به پا خاسته ثمربخشیده و موجب آشکار شدن فداکاری، ابهت، صلابت و هویت ملت ایران شد که این خود سبب بازدارندگی و کاستن از تهاجم پذیری جامعه می‌شود.

رئیس حوزه علمیه بهاباد با گرامیداشت ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت وبا اشاره به اینکه احکام ثانویه زیادی در بحث جمعیت حاکم است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب امروز حکم داده‌اند که ترکیب جمعیتی کشور باید همراه با جوانان پرشور نگه داشته شود و مسائل مالی و شغلی نمی‌تواند در برابر این حکم قرار گیرد.

وی افزود: امروز وظیفه همگان است که ازدواج و فرزندآوری را حمایت کنند تا کشور جوانی جمعیت خود را حفظ کند.

امام جمعه موقت بهاباد با اشاره به اینکه جمعیت فراوان، از مؤلفه‌هاى مهم قدرت است، افزود: دشمن به دنبال تحقق کاهش جمعیت در کشور است، زیرا می‌داند اگر جمعیت پیر شود، حرکت و پیشرفت و توسعه در کشور متوقف می‌شود و آن‌ها به اهداف خود دست پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام اخوان بهابادی دربخش دیگری از خطبه‌ها ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت را تبریک گفت و افزود: دهه کرامت فرصت مغتنمی است که به دنبال استفاده از برکت وجود حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) باشیم.

وی افزود: در دین مبین اسلام دختران و زنان از جایگاه ویژه‌ای برخوردارهستند؛ دختران جامعه اسلامی دینداری و انقلابی بودن را از حضرت معصومه (س) برای سعادت دنیا و آخرت خود الگو قرار دهند.

وی افزود: دختران جامعه برای زندگی آینده و جایگاه رفیع خود بکوشند و با بهره‌گیری از زندگانی آن حضرت دختر انقلابی و اسلامی جامعه باشند.

امام جمعه موقت بهاباد به مسئله عفاف وحجاب و پوشش دختران در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: بی حجابی یک پدیده شوم و محصول وارداتی استکبار بین دختران وزنان است.

وی با بیان اینکه مسئله حجاب و عفاف درجامعه یک زنگ خطری برای مسئولین ومردم است، تصریح کرد: زنان باید با حجاب و پوشش مناسب عفت وآبرو وعزت خود را حفظ کنند و اجازه ندهیم حجاب و عفاف در جامعه کمرنگ شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار