مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

۱۵۰ دختر بد سرپرست و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند

زنجان -مدیرکل بهزیستی استان زنجان در آستانه روز دختر گفت: 2 خانه کودک ونوجوان دختران در زنجان در دو رده سنی ۶ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال دایر هستند که ۲۳ دختر بی سرپرست و بد سرپرست را نگهداری می کنند که نزدیک به ۱۵۰ دختر بد سرپرست و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند.
کد خبر: ۹۵۱۳۴۴۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

 

۱۵۰ دختر بد سرپرست و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی زنجان هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ سلمان حسینی در حاشیه مراسم ویژه ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر با بیان اینکه نزدیک به ۱۵۰ دختر بد سرپرست و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند اظهار داشت: ۱۲۳ دختر بی‌سرپرست و بدسرپرست در خانواده زیستی و جایگزین تحت پوشش بهزیستی از خدمات مددکاری، روانشناختی و امداد ماهیانه برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: تلاش بر آن است که  شرایط نگهداری و حمایت، مراقبت و پرورش کودکان در مکان و شرایط مناسب مهیا شود.


مدیر کل بهزیستی عنوان کرد: حضور دختران در جامعه و پذیرش نقش‌های اجتماعی آن‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده و نیاز به آموزشهای، چون مباحث حقوقی، اجتماعی و.... ضروری است.


وی با اشاره به فعالیت خانه‌های سلامت در زنجان اظهار کرد: خانه‌های سلامت، مامن و سرپناهی برای دختران در معرض آسیب به شمار می‌رود چرا که بیرون ماندن آن‌ها می‌تواند معضلات و مشکلاتشان را به مراتب افزایش دهد و حمایت‌های اجتماعی از آن‌ها تا زمان رفع مشکل ادامه دارد.


این مقام مسئول شناسایی و پذیرش دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی، ارائه مداخلات تخصصی فردی و خانوادگی به دختران در معرض آسیب و حمایت‌های اجتماعی از آن‌ها را از جمله اهداف تاسیس خانه سلامت عنوان و تاکید کرد: در این مرکز افراد پذیرش شده تا زمان رفع مشکل، مورد حمایت بهزیستی قرار خواهند گرفت.


حسینی ادامه داد: خوشبختانه مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست بهزیستی زنجان خروجی بسیار خوبی دارند و امروز فرزندان بهزیستی زنجان جزء افرادی هستند که به دلیل رشد توانمندی، مهارت‌های فنی و هنری و علمی بهزیستی از آن‌ها خدمت می‌گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار