مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد:

برگزاری جشنواره بزرگ زیر سایه خورشید یزد/ شهرستان‌های استان میزبان خدام رضوی می‌شوند

مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد از برگزاری شانزدهمین جشنواره مردمی زیر سایه خورشید با حضور خادمان رضوی در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۳۲۰۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد در نشست خبری شانزدهمین جشنواره زیر سایه خورشید یزد گفت: این برنامه یک جشنواره بین‌المللی مردمی است چرا که تشکل‌ها گروه‌های مردمی بار مسئولیت آن را به عهده دارند و از طرفی تنها در کشور ما منحصر نشده بلکه همزمان در ۱۰ نقطه از دنیا خادمان رضوی با پرچم مطهر این آستان مقدس در بین مردم حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: هیئت انصار ولایت یزد به عنوان متولی این جشنواره دارای مجوز کانون جوانان رضوی از موسسه جوانان آستان قدس است و با رایزنی‌های انجام شده از هر شهرستان استان یک تشکل مردمی ممتاز مسئول برگزاری این جشن در آن شهرستان شده است و این تشکل‌ها موظفند حداکثر ظرفیت‌ فرهنگی مناطق خود را پای کار برگزاری این جشنواره بیاورند و در واقع ظرفیت‌های حاکمیتی نیز در اختیار این جشنواره قرار می‌گیرد.

مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد با بیان اینکه برای برگزاری این جشنواره بیش از پیش به همکاری و همیاری مسئولان نیاز داریم، گفت: شعار امسال جشنواره زیر خورشید «جمعمان جمع است زیر پرچمت» انتخاب شده که در نتیجه اهمیت بالای همبستگی، وحدت و یکپارچگی بین مومنان و مسلمانان کشور و سراسر دنیا حول شخصیت امام رئوف به عنوان محور وحدت همه ادیان، اقوام و ملل در دنیا است.

وی ادامه داد: رویکرد امسال جشنواره زیر خورشید این است که اقشار مختلف جامعه به خصوص نوجوان و جوانان همدلانه در این حرکت عظیم حضور پیدا کنند و بر همین اساس حضور دهه هشتادی‌ها به عنوان خادم در این جشنواره را به صورت ویژه در دستور کار داریم.

مهدوی‌نژاد توجه به مقوله خانواده، جمعیت و فرزند آوری را از جمله مباحث مورد توجه در این جشنواره نام برد و ادامه داد: سرکشی از خانواده‌های با تعداد فرزند بالا و همچنین دیدار با خانواده‌های موفق و الگو از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که در قالب جشنواره زیر سایه خورشید در یزد انجام می‌شود.

وی بیان اینکه «مهار تورم و رشد تولید» به عنوان شعار سال در ذیل جشنواره زیر سایه خورشید مورد توجه قرار گرفته است، گفت: حضور خدام رضوی در مراکز و‌ کارگاه‌های تولید محور و دانش بنیان که محور تولیدات علمی و فناورانه هستند و توجه به کارآفرینان و اشتغال افرینان از جمله برنامه های امسال جشنواره است.

رئیس هیئت انصار ولایت یزد هدف نهایی جشنواره زیر سایه خورشید را زیارت از راه دور و پیوند قلبی امت با امام رئوف عنوان کرد و ادامه داد: حضور خدام و برگزاری جشن‌ها و قرائت زیارت از راه دور، قلوب مردم را متوجه امام رئوف می‌کند و و این توجه سبب پالایش وجودی مردم و دمیده شدن روح الفت و رحمت در میان آنها می‌شود که همیشه به آن نیاز داریم.

مجتبی حیدری دبیر جشنواره زیر سایه خورشید یزد نیز در این نشست با بیان اینکه این جشنواره برای شانزدهمین سال در استان برگزار می‌شود، گفت: ستاد این جشنواره شامل هفت کشیک خدام، رسانه‌ای و تبلیغاتی، مراسمات، حافظ برای مسایل حفاظتی و امنیتی، جمع‌آوری نذورات، پشتیبانی و کشیک خواهران است.

وی ادامه داد: یکشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۵ خادم از آستان قدس وارد استان می‌شوند و با حضور این خدام برنامه‌ها و مراسم‌های مختلف فرهنگی هنری از جمله جشن، دیدار با امام جمعه، محفل حورا ویژه مادران و همسران شهدا و جشن بزرگ این جشنواره در دهه کرامت برگزار می‌شود.

حیدری با بیان اینکه ۵۰ عنوان برنامه برای جشنواره زیر سایه خورشید در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: جشن بزرگ زیر سایه خورشید پنج‌شنبه ۱۱ خردادماه همراه با نماز مغرب و عشا در صحن آستان مقدس امامزاده سید جعفر علیه‌السلام یزد برپا می‌شود.

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید یزد گفت: تاکنون برگزاری ۱۹۵ برنامه تحت عناوین تعریف شده در این جشنواره قطعی شده است و پیش ‌بینی می‌شود ۳۰۰ برنامه مختلف در قالب جشنواره در تمام شهرستان‌های استان برگزار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار