استاندار یزد:

بانک‌ها در زمینه پرداخت خسارت‌های سیل کوتاهی کرده‌اند/ رانندگان سرویس مدارس به تعهدات خود عمل نکردند

استاندار یزد گفت: در شرایطی که دولت سهم خود در زمینه پرداخت اعتبارات سیل به بانک‌ها را انجام داده؛ اما بانک‌ها این اعتبارات را به مردم پرداخت نکرده و از نظر بنده در این زمینه بانک‌ها کوتاهی کرده‌اند.
کد خبر: ۹۵۱۳۱۹۸
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مهران فاطمی در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه بانک‌ها در زمینه پرداخت خسارت‌های سیل کوتاهی کرده‌اند اظهار کرد: دولت سهم خود را در زمینه پرداخت تسهیلات ناشی از خسارت‌های سیل مشخص کرده و آن را به‌صورت کامل پرداخت کرده است و عدم پرداخت تسهیلات به منازلی که در سیل دچار آسیب شدند به‌طورقطع از نظر بنده به‌خاطر کوتاهی بانک‌های استان است.

استاندار یزد ادامه داد: این اعتبارات جزء سهمیه تکلیفی بانک‌ها است و اعتبارات آن اختصاص‌یافته و باید به مردم تاکنون پرداخت می‌گردیده است و هیچ عذر و بهانه‌ای در این زمینه قابل‌قبول نیست.

وی با بیان اینکه در جلسه شورای مسکن استان تذکرات و پیگیری‌های لازم برای پرداخت هرچه سریع‌تر این تسهیلات به خانواده‌ها انجام شده خاطرنشان کرد: این تذکرات و پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت تا هرچه سریع‌تر به مردم پرداخت شود.

استاندار یزد در مورد عدم پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به رانندگان سرویس‌های مدارس یزد نیز تصریح کرد: در ابتدای سال تحصیلی، نمایندگان رانندگان سرویس مدارس و اعضای شورای اسلامی شهر یزد نشست مشترکی برگزار و به توافقی در زمینه تعرفه سرویس مدارس رسیدند.

فاطمی ادامه داد: هرچند این نرخ‌گذاری با حضور نمایندگان رانندگان بود؛ اما مسائلی مطرح شد که این نرخ صرفه اقتصادی ندارد و رانندگان استقبال نخواهند کرد به همین دلیل مصوب کردیم که در صورت رعایت این نرخ به رانندگان تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ 100 میلیون تومان پرداخت شود؛ ولی متأسفانه درصد بسیار بالایی از رانندگان این نرخ‌ها را رعایت نکردند.

استاندار یزد با تأکید بر اینکه متأسفانه برخی از رانندگان تا دوبرابر بیشتر از نرخ مشخص شده از خانواده‌ها دریافت کردند خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات در راستای جلوگیری از واردآمدن فشار مضاعف به خانواده‌ها و همچنین کمک به رانندگانی بود که با آن قیمت مشخص شده حاضر به فعالیت بودند.

فاطمی ادامه داد: این تسهیلات قرض الحسنه تا چندین ماه نیز به‌صورت کامل آماده پرداخت بود؛ ولی متأسفانه لیستی از رانندگان که این قیمت‌ها را رعایت کردند ارائه نشد و طبیعتاً وقتی رانندگان تعهدات خود را رعایت نکردند مشمول دریافت تسهیلات نیز نمی‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار