مسئول حاکم شرع سازمان جهاد کشاورزی یزد:

امنیت وآسایش امروز کشور مرهون خون شهدا است/ شهید مظهر «ایمان صادق» و «عمل صالح» و «جهاد در راه خدا» است

نورالدینی با بیان اینکه شهدا برای دفاع از کیان اسلامی با شرافت و اقتدار در مقابل رژیم بعثی عراق مبارزه کردند و آرامش و آسایش امروز کشور مرهون خون شهدا است گفت : آسایش امروز کشور مرهون خون شهدا است.
کد خبر: ۹۵۱۳۰۲۵
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد،یادواره جهادگر شهید مهندس محمد رحمانی دهنو دشت در بهاباد برگزار شد.

حجت الاسلام سید جمال الدین نورالدینی با اشاره به اینکه شهادت معامله با خداوند است، خاطرنشان کرد: شهدا در مسیر دفاع از کشورمان بر سر جان خود با خداوند معامله کردند تا ایران اسلامی امروز با عزت در دنیا حرف برای گفتن داشته باشد.
این روحانی برجسته شهادت را مرز زمین و آسمان و شهدا را مرزبانان همواره بیدار دانست و یادآور شد: امروز شهدای مدافع حرم دفاع از اسلام و حریم اهل بیت(ع) را با رسالت بزرگ زندگی خویش عجین کردند و با شهادت خود ماندگاری اسلام ناب محمدی(ص) را به مدد امدادهای الهی فراهم ساختند.
وی اظهارداشت : بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری ، شهید مظهر «ایمان صادق» و «عمل صالح» و «جهاد در راه خدا» است و هویت ملی را ارتقاء می‌دهد همچنانکه امروز فداکاری‌های شهیدان و پدران و مادران آنها موجب عظمت ملت ایران شده است.
این مقام مسئول بیان داشت : انقلاب اسلامی تاکنون با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت در تمام عرصه‌ها عزتمندانه موفق و پیروز بوده است و باید تلاش شود این فرهنگ به عنوان هویت و اصالت انقلاب در جامعه به‌ویژه بین نسل جوان ترویج پیدا کند.
نورالدینی با تاکید براینکه شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس مایه اقتدار و عظمت اسلام و مسلمین هستند گفت: اگر امروز در دنیا حرف و سخن داریم و مرکز ثقل منطقه می‌باشیم به برکت خون شهدا است.
وی با بیان این که موفقیت امروز کشور مرهون خون مطهر شهدا و ایستادگی آزادگان می باشد افزود: اگر امروز می توانیم با اقتدار حرف خود را به دنیا تفهیم کنیم و در معادلات جهانی تأثیر گذار باشیم، از برکت مدیریت بی بدیل امامین انقلاب و ایثار آزادگان و شهدای گرانقدر می باشد.
مسئول حاکم شرع اموراراضی سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به اینکه پدران شهدا با تربیت دلاورمردانی از جنس ایثار و فداکاری، نمونه حیات معنوی و رزق متعالی هستند که اصالتِ مردانگی خود را پای آرمان هایشان نشان دادند افزود: پدران و مادران شهدا گنج‌های ارزشمند خداوند در بین ما هستند.
وی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا با پیروی از مکتب اهل‌بیت(ع) عزیزترین افراد خانواده خود را تقدیم اسلام کردند ادامه دارد: وظیفه ماست که قدر پدران و مادر ان شهدا را تا زمانی که در جمع ما حضور دارند بیشتر بدانیم
درمراسم بزرگداشت حاج علی رحمانی پدر بزرگوار جهاد گر شهید محمد رحمانی دهنو دشت فرماندار رئیس شورای اسلامی شهرستان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ، مدیریت وکارکنان ومسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی و قشرهای مختلف مردم و خانواده معظم شهدا حضورداشتند .
زندگی نامه شهید محمد رحمانی دهنودشت:
شهید محمد رحمانی دهنو دشت فوق دیپلم مكانیك فرزند علی در سال 1339 در روستای دهنو دشت بهاباد زاده شد. دوره ابتدایی و راهنمایی را در بهاباد سپری كرد آن‌گاه به هنرستان فنی شهید رجائی یزد رفت و در رشته اتومكانیك موفق به اخذ دیپلم شد. پس از آن وارد آموزشكده فنی شهید صدوقی گردید و در 15 بهمن 1358 مدرك فوق دیپلم رشته مكانیك را دریافت كرد.وی در ایام پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت ‌های سیاسی خود را با شعار نویسی ، پخش اعلامیه و شركت در تظاهرات آغاز كرد. پس از شروع جنگ تحمیلی نیز به عنوان جهادگر روانه جبهه‌های نبرد شد. و سرانجام در تاریخ 1361/11/21 در عملیات والفجر مقدماتی كه در فكه واقع گردید به مقام شهادت نائل آمد. پیكر مطهرش بعد از دوازده سال در 1373/1/15 به دست گروه تفحص كشف و پس از انتقال به زادگاهش و تشییعی با شكوه در 1373/3/23 همزمان با ایام دهه اول محرم به خاك سپرده شد.
شهید رحمانی جوانی مذهبی و پایبند به فرائض دینی، معتقد به ولایت فقیه، مخلص ، متواضع و عاشق اهل بیت (ع) به ویژه سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) بود به طوری كه هرگاه نام مباركش را می‌شنید اشك از چشمانش سرازیر می‌گشت.
حاج علی رحمانی پدر شهید محمدرحمانی نیز درچندروز گذشته به فرزند شهیدش پیوست و آسمانی شد .



انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار