خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه آق قلا:

امام صادق(ع) در شکل‌ گیری هویت شیعه نقش بينظري را ايفا کرد/تقیه یکی از روشهای حضرت برای تقویت مکتب تشیع بود

حجت الاسلام و المسلمين محمد مهدي گلشاهي گفت: امام صادق(ع) به تناسب حال درهر شرایطی راهبرد خاص آن شرایط را در پیش می گرفت و به شیعیان هم آن موارد را توصیه می نمود.
کد خبر: ۹۵۱۲۵۷۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

امام صادق(ع) در شکل‌ گیری هویت شیعه نقش بينظري را ايفا کرد/تقیه یکی از روشهای حضرت برای رشد مکتب تشیع بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حجت الإسلام والمسلمین مهدی گلشاهی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه آق قلا  به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) در مصاحبه با خبرگزاري بسيج گفت : امام جعفر صادق(ع) در شکل‌گیری هویت شیعه نقش بينظري را ايفا کرد.

وی با یادآوری هم عصر بودن امام صادق(ع) با 4 خلیفه اموی و 4 خلیفه عباسی، اظهار داشت: آن حضرت زندگی سراسر مبارزه، شور و حماسه ای داشت بطوریکه گاهی برای رشد مکتب تشیع تقیه کرده و گاهی هم در برابر دیگران، خلیفه ستمگری چون منصور دوانیقی را به شدت خوار و خفیف می کرد.

گلشاهی با اشاره به دوران 34 ساله امامت آن حضرت خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) به تناسب حال درهر شرایطی راهبرد خاص آن شرایط را در پیش می گرفت و به شیعیان هم آن موارد را توصیه می نمود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آق قلا شرایط اجتماعی و فرهنگی عصر حضرت را نسبت به سایر ائمه منحصر به فرد دانست و افزود: دلیل این امر ضعف بنی امیه و قدرت گرفتن بنی عباس بود و این کشمکش ها سبب شد که توجه بنی امیه و بنی عباس کمتر به امامان و فعالیتشان باشد.

وی ابراز داشت : در شرایط دشواری که شیعه به حاشیه می رفت، یعنی خلفا رنگ اسلام به خود می گرفتند و به صورت اسلام بنی امیه ای یا بنی عباسی خودنمایی می کردند، امام دامن همت به کمر زد و به احیاء و بازسازی معارف اسلامی پرداخت و مکتب علمی عظیمی به وجود آورد که محصول و بازده آن، چهار هزار شاگرد متخصص (همانند هشام، محمد بن مسلم، جابربن‌حیان، زارةو…) در رشته های گوناگون علوم بودند، و اینان در سراسر کشور هاي  اسلامی آن روز پخش شدند.

اين كارشناس مذهبي خاطرنشان کرد: این دوران، دوران آرامش نسبی امام صادق(ع) و شیعیان بود و فرصت بسیار خوبی برای فعالیت علمی و فرهنگی آنان به شمار می رفت.

گلشاهی در پايان نقش امام صادق را در مبارزه با فرقه های گمراه کننده بسیار تعیین کننده دانست و گفت: آن حضرت با احساس خطر پیدایش علوم انحرافی و فرقه‌های گمراه کننده در جامعه اسلامی به روشنگری پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار