مدرس دانشگاه؛

کمرنگ بو دن نقش بانکها در حل مشکلات مردم

مدرس دانشگاه گفت: در شرایط کنونی نقش بانک‌ها در حل مشکلات مردم و توسعه اقتصادی کم‌رنگ است که بانک‌ها در این رابطه نیازمند تحول هستند.
کد خبر: ۹۵۱۱۸۹۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن زینی‌وند مدرس دانشگاه گفت: در حالیکه کم کم به آغاز سال جدید نزدیک‌می شویم برخی بانک‌ها فشار کمر شکنی بر ضامنین و دریافت کنندگان تسهیلات برای پرداخت اقساط آورده‌اند.

 

زینی وند یادآور شد: البته که باید گفت در این شرایط وام گرفتن از بانک‌ها بسیار سخت شده چون وام بانک به سمت حل مشکلات مردم نمی‌رود.

 

وی افزود: این بانک‌ها برای فشار بر دریافت کنندگان تسهیلات از تمامی سیستمهای ارتباطی مانند تلفن، پیامک، نامه و.... استفاده می‌کنند و با این روش باعث ایجاد اضطراب شدیدی بین مردم شده اند.

 

زینی‌وند در ادامه گفت: حتی برخی وام گیرندگان و ضامنین بر سر این موضوع درگیری لفظی پیدا کرده و عملا این موضوع به ایجاد کدورت و دشمنی منجر شده است.

 

مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: از این سمت نیز برخی وکلای بانک‌ها ولکن معامله نیستند و برای نقد کردن اقساط و البته دریافت حق الوکاله خود آتش‌ییار معرکه شده‌اند.

 

وی در ادامه گفت: بیشتر ضامن‌ها نیز کارمندان ادارات بخصوص آموزش و پرورش هستند که ترس مسدودی حساب و برداشت حقوقشان آن‌هم در آخرین روزهای سال آن‌ها را به مرز افسردگی و بحران روحی کشانده است.

 

زینی‌وند تصریح کرد: مسلما تسویه حساب تسهیلات قانونی است اما اینکه برخی بانکهابا توجه به مشکلات اقتصادی و وضعیت بد معیشتی آن‌هم در آستانه سال جدید اینگونه ضامن‌ها و دریافت کنندگان وام را برای گرفتن تشویقی پایان سال آزار دهند جای بسی تاسف دارد.

 

مدرس دانشگاه گفت: در شرایط کنونی نقش بانک‌ها در حل مشکلات مردم و توسعه اقتصادی کم‌رنگ است که بانک‌ها در این رابطه نیازمند تحول هستند.

 

قطعا نه ضامن فرار می کند نه سود بالای بانکها از بین می رود پس تا بعد عید صبر کردن کار سختی نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار