حجت الاسلام هاشمی در نشست عقیدتی بیان کرد؛

انسان باید کارهایش را برای رضای خدا انجام دهد

نشست عقیدتی با حضور بسیجیان پایگاه مقاومت ساجده شهدای خواهر به مناسبت شهادت حمزه سید الشهدا در روستای سیدآباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۰۹۵۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این جلسه حجت‌الاسلام هاشمی جریان جنگ احد و شهادت حمزه سید الشهدا عموی پیامبر را بیان کرد.

وی علت شهادت عموی پیامبر و ضربات سنگینی که به سپاه اسلام وارد شد را عدم توجه به فرمان پیامبر بیان کردند، زیرا پیامبر از چند تن از افراد خواسته بودند با این که ظاهراً جنگ تمام شده، ولی برای اطمینان تنگه‌ی احد را رها نکنند که آن‌ها برخلاف دستور پیامبر و نداشتن بصیرت برای جمع کردن غنایم تنگه را رها کردند و دشمن دوباره با دیدن این صحنه حمله کرد و سپاه اسلام غافلگیر شدند؛ و در این جنگ بعد از شهادت حمزه هند جگر خوار دستور داد بدن حمزه را قطعه قطعه کنند و شکم حمزه را شکافتند و او جگر حمزه را به دندان گرفت و معروف به هند جگر خوار شد.
حجت الاسلام هاشمی افزود:امروز شهادت نوه امام حسن (ع) حضرت شاه عبدالعظیم حسنی است که امام هادی در مورد ایشان فرمودند هر کس شاه عبدالعظیم حسنی را در ری زیارت کند همانند این است که امام حسین را در کربلا زیارت کرده است.

در ادامه اظهار داشت: انسان باید کارهایش را برای رضای خدا انجام دهد نه برای رضایت دیگران چرا که کار همراه با اخلاص فقط می‌ماند و انسان را عزیز و بزرگ می‌کند. همچون حاج قاسم که همه‌ی کارهایش برای خدا بود و همیشه می‌گفت هر کس برای خدا باشد خدا برای او خواهد بود و شرط شهید شدن شهید بودن است و به همین خاطر هم شد که خدا چنان عظمتی به او داد که حتی ترامپ که برای شهادت او جشن گرفته بود یک ماه بعد اعلام کرد کشتن حاج قاسم بزرگترین اشتباه ما بود و خطر شهادت او برای ما از خطر بودنش بیشتر است.
در پایان این جلسه بر مصیبت امام حسین علیه السلام اشاره‌ای شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار