واحد‌های صلح و سازش در پایگاه‌های مقاومت ایجاد می‌شود

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان بوشهر در نشست با رؤسای اداره دادگستری و شورای حل اختلاف و جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت شهرستان کنگان، از راه‌اندازی واحد‌های صلح و سازش در پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۰۸۵۵
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان کنگان، محمود شریفی اظهار کرد: واحد‌های صلح و سازش در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تحقق عدالت اجتماعی و تحقق سند تحول قضایی اجرا می‌شود که این برنامه، یکی از برنامه‌های سند اعتلای بسیج در برنامه چشم انداز بیست ساله این سازمان است.
وی تصریح کرد: این واحد‌ها از یک نفر جقوق‌یار یا حقوق‌دان و دو نفر معتمد تشکیل می‌شود که به انجام صلح و سازش در دعاوی مردم هر محلّه اقدام می‌کنند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: واحد‌های صلح و سازش بسیج در این طرح نسبت به برقراری صلح و سازش در دعاوی مردم پیش از مراجعه به محاکم قضایی اقدام می‌کنند و چنانچه مردم برای دعاوی خود به دادگستری و یا شورای حل اختلاف نیز مراجعه کرده باشند دعاوی آن‌ها با ساز و کار اجرایی مناسب به واحد‌های صلح و سازش پایگاه‌های مقاومت، ارجاع داده می‌شود.

واحد‌های صلح و سازش در پایگاه‌های مقاومت ایجاد می‌شود

مسئول بسیج حقوقدانان استان بوشهر افزود: برقراری صلح و سازش در دعاوی مردم توسط واحد‌های صلح و سازش پایگاه‌های مقاومت، ضمن جلوگیری از اطاله دادرسی در محاکم قضایی، سبب فصل خصومت می‌شود به این معنا که وقتی کار دعوا به سازش منجر شد این سازش، کینه را از دل‌ها پاک می‌کند.
شریفی یادآور شد: قرار است برای اجرای این طرح، تفاهم نامه‌ای بین سازمان بسیج حقوقدانان استان بوشهر و معاونت پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان بوشهر امضا شود که این تفاهم نامه بعد از تأیید مدیر کل دادگستری، به شهرستان‌ها برای اجرا ابلاغ می‌شود.
وی اضافه کرد: واحد‌های صلح و سازش پایگاه‌های مقاومت، علاوه بر انجام صلح و سازش در دعاوی مردم، به ارائه آموزش‌های حقوقی لازم به مردم و انجام مشاوره‌های حقوقی به آن‌ها نیز اقدام می‌کنند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات