اعطای ۲۰۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی به مشاغل غیرآبی سیستان و بلوچستان

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: تفاهم‌نامه صندوق کارآفرینی امید و استانداری سیستان و بلوچستان با محوریت اعطای تسهیلات ویژه اشتغال‌زایی و تسهیلات ضروری به امضا رسید.
کد خبر: ۹۵۱۰۷۰۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، نعمت اله رضایی بیان کرد: این تفاهم‌نامه به مدت پنج سال اجرا خواهد شد و به‌موجب آن، کسب‌وکارهای شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان که درگیر خشکسالی هستند مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار می‌گیرند.

رضایی با تأکید بر رسالت صندوق بر حمایت از مشاغل در مناطق کم‌برخوردار افزود: صندوق کارآفرینی امید بیش از این نیز در سیستان و بلوچستان مشاغل زیادی را حمایت کرده که از مهاجرت معکوس جلوگیری کرده است.

وی در خصوص اعتبار این تفاهم‌نامه نیز تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید و استانداری سیستان و بلوچستان هر کدام به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان منابع برای این تفاهم‌نامه در نظر گرفته‌اند.

 ربیعی جانشین قرارگاه غدیر مستقر در منطقه سیستان نیز اظهار کرد: قرارگاه غدیر با همکاری صندوق کارآفرینی امید این تفاهم‌نامه را در شهرستان‌های شمالی سیستان و بلوچستان به اجرا خواهد رساند.

ربیعی افزود: ازآنجایی‌که منطقه سیستان بیش از دو دهه با خشکسالی روبروست، حمایت از کسب‌وکارهای غیروابسته به آب برای ماندگاری جمعیت و رشد اقتصادی منطقه حائز اهمیت است.

داوود شهرکی معاون امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان هم گفت: بیش از نیمی از جمعیت سیستان و بلوچستان روستانشین هستند که با اجرای این تفاهم‌نامه در شمال استان، شاهد رونق تولید و اشتغال در روستاها خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار