خبرهای داغ:

یادواره کوچک ترین دانش آموز شهید «خدامراد توکلی» در گتوند

به مناسبت بزرگداشت ۱۸۵شهید والامقام دانش آموز و فرهنگی شهرستان گتوند و گرامیداشت کوچکترین سنگرساز بی سنگر کشور شهیدخدامراد توکلی، ۱۴ ساله، مراسم یادواره شهید در دبیرستان هاجر این شهرستان برگزار شد
کد خبر: ۹۵۱۰۵۱۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵

به گزارش خبرنگار بسیج گتوند سرهنگ پاسدار علی جعفری در مراسم یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی شهرستان ضمن تقدیر از اهتمام حوزه دانش آموزی بسیج و همچنین همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر دستگاه ها از جمله اداره آموزش و پرورش در برگزاری این مراسم معنوی گفت: امروز پیام شهیدان پاکدامنی، عزت، سلامت جسم و روح و تلاش درعرصه تعلیم و تربیت است و استقبال گسترده دانش آموزان از فرهنگ ایثار و شهادت نشاندهنده انتقال این پیام و فرهنگ به جامعه تعلیم و تربیت است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گتوند با بیان اینکه عظمت میهن اسلامی ما امروز در سایه علم و دانش و تربیت صحیح دانش آموزان بدست می آید، تاکید کرد: آن چیزی که نام شهدا را ماندگار کرده است، بندگی خدا و شناخت و معرفت بود و دانش آموزان نیز باید با کسب معرفت الهی در مسیر بندگی و تعبد گام بردارند و علاوه بر شرکت در یادواره ها به قرائت دست نوشته ها و وصیت نامه شهدا توصیه کردند.

 

وی افزود: فلسفه شهادت و ایثار گری باید در اذهان دانش آموزان و جوانان ما حک بشود و با فطرت آنان عجین گشته تا در جنگ امروز همانند دوران طلایی دفاع مقدس سربلند بیرون بیاییم. 

 

جعفری ادامه داد: شهرستان گتوند این افتخار را داشته که در آن دوران ۱۸۵ نفر از فرهنگیان و دانش آموزان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کند.

 

علی جعفری اضافه کرد: نهال با شکوه انقلاب با خون های پاک شهیدان آبیاری شده و به برکت همین خون ها روز به روز مستحکم تر خواهد شد.

 

وی اظهار داشت : شهدایی همچون شهید نوجوان جهادگر خدامراد توکلی کوچکترین سنگرساز بی سنگر کشور، که از پشت همین میز های کلاس درس در شهر گتوند بلند شده و برای حفظ ناموس و کیان خود برای مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب و رژیم بعث صدام به میدان مبارزه رفتند به جهانیان ثابت کردند اگرچه از نظر سن و سال کوچک هستیم اما با بصیرت و هوشیاری خود پشت سر نائب امام عصر (عجل الله تعالی شریف) در راه تحقق حکومت مهدوی قدم خواهیم گذاشت.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گتوند خاطر نشان کرد: در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است که «سه گروه در روز قیامت شفاعت می کنند و شفاعت آنان مورد پذیرش است که این سه گروه انبیا، علما و شهدا هستند» که باید قدردانشان باشیم.

 

وی در پایان خطاب به دانش آموزان گفت: امروز وظیفه سنگینی بر دوش شما دانش آموزان است، شما وارث هوشیاری، بصیرت، رشادت و ایثار آن دانش آموزان شهید هستید که با لطف خداوند و پیروی از خط شهیدان و الگو قرار دادن جوانان کربلای حسینی حضرت علی اکبر(علیه السلام) و حضرت قاسم بن الحسن(علیه السلام ) این مسیر عاقبت بخیری را طی خواهید نمود و البته همه ما باید این نعمت ها و به ویژه داشتن همچنین الگوهایی را قدر بدانیم و بدون شک مسیر پیشرفت و سعادت دنیا و آخرت چیزی جز این نیست.

یادواره کوچک ترین دانش آموز شهید «خدامراد توکلی» در گتوند

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار