مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

مانع‌زدایی از ۳۳۶ معدن راکد کشور در سال ۱۴۰۲ انجام می‌شود

مجتبی اصغری گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ از ۳۳۶ واحد معدنی راکد و نیمه تعطیل کشور در بازگشت به چرخه تولید مانع زدائی خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۵۱۰۳۵۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، مجتبی اصغری مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن در گفتگو با خبرگزاری بسیج در دومین روز نشست تخصصی سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن با اشاره به احیای هزار و ۲۹۶ واحد صنعتی کوچک و متوسط در سال ۱۴۰۱، در خصوص موج احیای معادن، گفت: حدود ۱۷ هزار معدن در کشور داریم که از این تعداد حدود ۳ هزار و ۴۷۰ معدن غیرفعال است که سال گذشته از ۱۹۶ واحد معدنی کشور مانع زدایی شد و  در سال ۱۴۰۲ مانع زدایی از ۳۳۶ واحد معدنی دیگر در دستور کار ما قرار گرفته است.


مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور در خصوص عقب ماندگی بخش معدن مورد تذکر مقام معظم رهبری،با بیان اینکه بیشتر معادن کشور ما با مشکل تامین سرمایه در گردش برای بروز رسانی تجهیزات و دستگاههایشان مواجه هستند تاکید کرد و گفت:  کاهش عمر متوسط تجهیزات معدنی کشور به حدود ۱۸ سال، عاملی در کاهش بهره‌وری معادن است.

اصغری حساست زیاد محیط زیست و منابع طبیعی در استخراج معادن را از دیگر عوامل عقب ماندگی بخش معدن کشور برشمرد و تصریح کرد: سازمان بسیج مستضعفین با روحیه تعاملی می‌تواند این گونه موانع بین دستگاهی را پیگیری و رفع کند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن با بیان اینکه بخش صنعت معمولا متولی مشخصی برای تامین سرمایه در گردش دارد، این مهم را علت پیشی گرفتن بخش صنعت از معدن در کشور دانست و اضافه کرد: این متولی برای بخش معدن تعریف نشده است.

اصغری با اشاره به اهداف برگزاری این نشست، گفت: هم افزایی در اجرای مأموریت‌های مرتبط با تحقق شعار سال" مهار تورم و رشد تولید " از جمله اهداف این نشست است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن مأموریت شاخص سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن را اجرای طرح صنعت یار و معدن یار با هدف احیای صنایع راکد و نیمه تعطیل صنعتی و معدنی کشور با تمرکز بر احیای واحد‌های کوچک و متوسط برشمرد.

اصغری با اشاره به  طرح شبکه سازی حلقه‌های میانی در گروه‌های جهادی _ تخصصی در سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن، از ایجاد حدود ۳۵۰ گروه تخصصی جهادی خبر داد و اظهار داشت: امسال از لحاظ کمی و کیفی تعداد آن‌ها را گسترش خواهیم داد که در رزمایش ۱۰ تیر بروز و ظهور این شبکه سازی را رسانه‌ای خواهیم کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار