مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:

شهید مطهری همواره به رفع ابهام و شبهه جوانان اهمیت می‌داد

حجت الاسلام دکتر رضایی : وقتی کار برای رضای خدا باشد، خدا عظمت می‌دهد. مطهری در حوزه اندیشه و ترویج معارف برای خدا تلاش می‌کرد. جامع بود و مطابق درد جامعه سخن می‌گفت. در عین رسیدگی به معارف دین مردم به سیاست هم می پرداخت.
کد خبر: ۹۵۱۰۲۸۶
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام دکتر رضایی استاد حوزه و دانشگاه و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در جمع اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ ضمن گرامیداشت هفته معلم، یاد و خاطره استاد شهید مطهری را گرامی‌ داشت.

دکتر رضایی سپس به استناد برخی آیات و روایات، از مسئولیت پیامبران گفت و هدف از بعثت انبیا را تعلیم و تربیت عنوان کرد. 

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین به برخی از عوامل و رموز موفقیت علامه شهید مرتضی مطهری پرداخت و ویژگی‌های شخصیتی این علامه شهید را برشمرد.

  توسل به اهل بیت (ع)، تهجد، راز و نیاز و گریه‌های شبانه او و از همه مهم‌تر اخلاص او در کار و کار برای رضای خدا از جمله مواردی بود که رضایی بیان کرد.

وی گفت: برخی از بزرگان وقتی می‌خواهند علامه شهید مطهری را از نظر علم و فضل و بزرگی معرفی کنند اینگونه عنوان می‌کنند که او به مقتضای زمان صحبت می‌کرد و علمش را بر اساس نیاز جامعه مطرح می‌کرد. وی همواره به رفع ابهام و شبهه جوانان اهمیت می‌داد و مطالب را بر اساس نیازمندی‌های جامعه بیان می‌کرد. او بنایی بر مطرح کردن خودش نداشت بلکه بنایش را بر پاسخگویی نهاده بود و  کرسی‌های علم و تقوا و فضیلت را دارا بود.  

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، افزود: شهید مطهری می خواست به جامعه خدمت کند، هیچ وقت به دنبال پست و مقام نبود، چنانچه در همان اوایل به امام خمینی (ره) گفت که بهترین کاری که دوست دارم انجام دهم، کرسی درس است. مطالعه و پژوهش است.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیان کرد: وقتی کار برای رضای خدا باشد، خدا عظمت می‌دهد. مطهری در حوزه اندیشه و ترویج معارف برای خدا تلاش می‌کرد. جامع بود و  مطابق درد جامعه سخن می‌گفت. در عین رسیدگی به معارف دین مردم به سیاست هم می پرداخت.

در ادامه این استاد حوزه و دانشگاه از نقش آفرینی شهید مطهری در موضوعات سیاسی علاوه بر عرفان و فلسفه گفت.

وی همچنین بر ارتباط او با امام خمینی(ره) و اعتماد امام به این شخصیت علمی تاکید کرد. 

ادب در حال نماز و اخلاص او در امور و صاحب اندیشه ناب بودن، سایر مواردی بود که حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی برشمرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار