امام جمعه یزد:

کارگران ما استعداد کارفرما شدن دارند/ لزوم اصلاح فرهنگ کسب سود بیشتر در کشور

امام جمعه یزد گفت: باید شرایطی فراهم شود که از استعداد کارگران استفاده شود آنها را رشد دهیم و پس از چند سال فعالیت خودشان کارفرما و خلاق شوند.
کد خبر: ۹۵۰۹۸۵۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد گفت: اردیبهشت ماه با توجه به وقایع و حوادث رخدادهای آن از جمله شهادت شهید مطهری که روز معلم نامگذاری شده و روز کارگر و ... در آن، ماه تربیت و رونق معنویت و فرهنگ اسلامی است که برخی رخدادهای آن از جمله حادثه طوفان شن در صحرای طبس و شکست مفتضحانه آمریکا بسیار مورد عنایت و لطف خداوند بوده است.

وی ادامه داد: سفارش امام(ره) و مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان این است که به مطالعه کتاب‌های شهید مطهری تاکید شده و برای این امر باید برنامه‌ریزی صورت گیرد چون مطالعه کتاب‌های شهید مطهری خود یک دوره اسلام‌شناسی و به شبهات ایجاد شده در جامعه پاسخ داده است و انسان با خواندن آن راه درست را پیدا می‌کند و اسلام را بهتر می‌شناسد.

امام جمعه یزد با اشاره به هفته معلم گفت: هر کدام از ما می‌تواند در هر جایگاهی معلم باشد، یک نفر در خانواده معلمان فرزندان خود است، معلمی که در مدرسه تدریس می‌کند یا استادی که در دانشگاه تدریس می‌کند هر کدام معلمانی هستند که باید وظیفه و تکلیف خود در آن جایگاه را بدانند.

وی ادامه داد: فرزندان ما ۱۸ سال تحت آموزش معلمان و سیستم آموزش و پرورش هستند، این دانش‌آموزان آینده ساز این کشور هستند و قرار است پیشرفت کشور را رقم بزنند و از انقلاب حفظ و حراست کنند و در آینده هر کدام در شغل و منصبی کشور را اداره کنند بنابراین مسئولیت‌هایی که به عهده نسل آینده است وظیفه سنگین معلمان نسبت به آموزش نسل آینده را مشخص می‌کند.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه دشمن در ۱۰۰ سال گذشته به نوجوان و جوانان ما و آموزش آنها خیانت کرد، ادامه داد: در دوران طاغوت و شاه سبک آموزش خواندن سطحی و نمره گرفتن از آن بنا نهاده شد و برنامه‌ریزی کردند فرزندان در جامعه ما سرگرم خواندن بدون فکر شوند و تفکر را از جامعه ما گرفتند و نگذاشتند فرزندان با فکر، اندیشه و ایمان بار بیایند تا رشد نکنند و کارآفرینی نداشته باشند و بدین ترتیب بتوانند بر جامعه و ملت ما مسلط شوند و همیشه دستمان به سمت غرب دراز باشد و محتاج بیگانگان باشیم این خیانت دنیای امروز به ملت ما بود.

وی ادامه داد: بسیاری از بچه‌های ما الان خوب را از بد‌ تشخیص نمی‌دهند و به همین دلیل به راحتی فریب رسانه‌های دشمن را می‌خورند و بدون اینکه فکر کنند در مسیر اهداف دشمن گام برمی‌دارند بنابراین باید آموزش در مدارس ما با تدین، تعقل و تفکر همراه باشد و روحیه وظیفه شناسی در جامعه معلمی ما تقویت شود تا فرزندانمان متدین، متفکر و متعقل بار بیایند و بتوانند در مقابل استکبار بایستند و پرچم این انقلاب و کشور را در دستان امام زمان(عج) قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به سفرهای انجام گرفته و تقویت ارتباط بین کشورهای همسایه گفت: سفر رییسی به سوریه، سفر عراق به ایران و ارتباط با دیگر کشورها خوب است اما باید مراقب باشیم که از واسطه‌ها سوء استفاده نشود و به آنها نیز چهره واقعی استکبار و ظلم‌هایی که به ما روا داشته است را بشناسانیم.

ناصری با اشاره به هفته کار و کارگر تصریح کرد: کارگران ما بسیار زحمت کش هستند اما چرا کارگران رشد نکنند و کارآفرین نباشند و‌ با وجود مستعد بودن پس از ۳۰ سال زحمت و فعالیت در کارخانجات و صنایع بازنشسته شوند، باید شرایطی فراهم شود که از استعداد کارگران استفاده شود آنها را رشد دهیم و پس از چند سال فعالیت خودشان کارفرما و خلاق شوند و سیستم غلطی که از گذشته پایه‌گذاری شده اصلاح شود.

وی تاکید کرد: ما باید در تولیدات خودکفا و دانش محور باشیم و فقط به فکر تجارت نباشیم اینکه قطعات را وارد کنیم و پس از مونتاژ کردن به فروش برسانیم و قیمت را دائم افزایش دهیم تولید نیست باید خودمان مخترع و سازنده باشیم تا نیازی به خارج پیدا نکنیم و در نتیجه به مردم کمک کنیم و تولیدات را ارزان به جامعه عرضه کنیم.

ناصری با اشاره به بیانات رهبری و با بیان اینکه باید ابتدا فرهنگ خصوصی سازی در کشور ما اصلاح شود و درست شکل بگیرد، ادامه داد: برخی که اقدام به خرید کارخانه‌های بزرگ می‌کنند هدفی برای راه‌اندازی کارخانه و خدمت به جامعه و به کارگیری کارگران ندارند بلکه به دنبال اخراج کارگران، فروش زمین آن کارخانه و کسب سود بیشتر هستند این فرهنگ کسب سود بیشتر در کشور ما همه چیز را تحت الشعاع قرار می‌دهد و موجب تورم بیشتر است.

وی‌ تاکید کرد: دولت باید این وضعیت را کنترل و بر آن نظارت کند صنعتگران و واردکنندگان و صادرکنندگان باید به سود عاقلانه راضی باشند و به دنبال انباشت سرمایه و کسب سودهای چند صد درصدی نباشند تا مسئله تورم در کشور حل شود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: باید ابتدا فرهنگ کسب سود بیشتر که حاکم بر اقتصاد و تجارت کشور ماست درست شود، سپس اقدام به خصوصی سازی و سپردن امور به افراد شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار