خبرهای داغ:
سردار سنایی راد در گفتگو با خبرگزاری بسیج مطرح کرد؛

سیلی محکم "عملیات بازی‌دراز" بر چهره استکبار جهانی/ عامل سرعت بخش پیروزی رزمندگان ایرانی در جنگ تحمیلی چه بود؟

سردار سنایی راد با تأکید براینکه "عملیات بازی‌دراز"سیلی محکمی بر چهره استکبار جهانی و رژیم بعثی بود، بر نقش مهم این عملیات در سرعت دهی به پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس تأکید کرد.
کد خبر: ۹۵۰۹۵۰۳
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ عملیات بازی‌دراز در دوران دفاع مقدس، یکی از عملیات های مهم جنگ تحمیلی در مسیر سرعت دهی به پیروزی رزمندگان اسلام بود.

بازی‌دراز از ارتفاعات غرب شهرستان سرپل ذهاب با سیمای صخره‌ای با قله‌های بلند،بریدگی‌های ممتد و شیب‌های تنداین ارتفاعات، در لیست مناطق صعب‌العبور غرب کشور قرار دارد.

رژیم بعثی با توهم و طمع تصرف پایتخت ایران، ارتفاعات بازی‌دراز را به عنوان نقطه اتصال شهرستان‌های مرزی قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب با کشور عراق تصرف کرد.

رزمندگان اسلام در عملیات "بازی‌دراز" چشم دیدبانی دشمن متجاز را کور کردند، "بازی‌دراز"؛ از سلسله‌ عملیات‌های مهم و بزرگ دفاع مقدس، توهم پیروزی در جنگ تحمیلی را در کام دشمن متجاوز تلخ کرد.

امنیت مرزهای غربی کشور، با آزادسازی ارتفاعات استراتژیک بازی‌دراز رقم خورد، "نجات شهر آبادان" دُری در دل صدف عملیات بازی‌دراز در اقیانوس دفاع مقدس بود.

شهید محسن وزوایی از فرماندهان میدانی عملیات بازی‌دراز از شهدای شاخص این عملیات در دوران دفاع مقدس است.

عملیات موفق و مهم بازی‌دراز؛ تصویری در آینه وحدت ارتش و سپاه پاسداران در شکست دندان طمع رژیم صهیونیستی در کام استکبار جهانی در ارتفاعات بازی دراز به قامت بلند شهدا و رزمندگان اسلام بود.

(انهدام سازمانی ۲ لشکر و نیز ادوات و تجهیزات نظامی) و کشته و اسیر شدن هزاران نیروی رژیم بعثی، از خاکسترهای بقایای این رژیم متجاوز ومزدور استکبار جهانی بود.

 با سردار رسول سنایی‌راد در خصوص عملیات بازی دراز و ابعاد این عملیات به گفتگو نشستیم و آنچه که پیش رو دارید حاصل گفتگو ما با معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا  است:

سردار سنایی‌راد با اشاره به اهمیت "عملیات بازی‌دراز"  در دفاع مقدس، اظهار کرد: رژیم بعثی در دوران جنگ تحمیلی دنبال تصرف ارتفاععات بازی دراز بود و توانست که این  ارتفاعات را تصرف کند.

سردار سنایی راد با تأکید براینکه رزمندگان اسلام ارتفاعات بازی دراز را در یک عملیات بزرگ در دوران دفاع مقدس با اتکا به قدرت خداوند متعال و مجاهدت در راه دفاع از اسلام و نظام جمهوری اسلامی  از چنگال دشمن آزاد کردند، اضافه کرد: این عملیات یک سیلی محکم بر چهره استکبار جهانی و مزدور آن رژیم بعثی بود.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه عملیات بازی دراز رژیم بعث عراق را غافلگیر کرد، گفت: رژیم بعث این انتظار را نداشت که رزمندگان اسلام بتوانند این منطقه استراتژیک را از تصرف آن‌ها خارج کنندـ

سردار سنایی راد با بیان اینکه عملیات بازی دراز یه پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی سرعت داد، اظهار داشت: این عملیات از جمله عملیات‌های مهم و بزرگ در دوران دفاع مقدس بود و به برگ زرینی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس در کنار سایر ایثار و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام به ثبت رسید.

ت/2623

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار