خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شهر شال؛

شهید مطهری، پرچمدار مبارزه با جریان های منحرف فکری در جامعه بود

حجت اسلام شالی گفت : شهید مطهری باور و ایمان راسخ داشت در مقابل جریان های فکری انحرافی هرگز مرعوب نشد.
کد خبر: ۹۵۰۹۲۶۳
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

قزوین _به گزارش خبرگزاری بسیج حجت الاسلام و المسلمین سیدشمس الدین موسوی شالی، امام جمعه موقت شهر شال ، در همایش حکمت مطهر سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، به اقدامات شهید مطهری در مقابله با جریان های فکری اشاره کرد و گفت: مقابله شهید مطهری با انحراف جریان ها و گروه های سیاسی در جریان مبارزات مردم علیه سلطنت 2500 ساله شاهنشاهی یکی از نقاط درخشان کارنامه وی محسوب می شود. از جمله اقدامات وی در زمینه مقابله با انحراف گروه ها، می توان به مبارزه با خطر انحراف ملی گراها و جریان التقاطی گروه فرقان اشاره کرد.
وی در ادامه افزود : مقابله فکری و عملی شهید مطهری با گروهک منحرف فرقان از دیگر نقاط درخشان کارنامه مبارزاتی وی محسوب می شود. گروهک منحرف فرقان به نام مذهب، اما علیه مذهب، علیه معارف اسلام، به نام توحید علیه توحید کار می کردند، این گروهک برای اسلام و دین خطرناک بودند و آخر هم شهید مطهری به دست این گروه منحرف فکری شهید شد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی شالی، شهید مطهری را پرچمدار مبارزه با جریان های منحرف فکری در جامعه دانست و گفت: در دوران شهید مطهری چهار جریان روشنفکری شامل؛ جریان روشنفکری صحیح دینی، جریان روشنفکری التقاطی دینی، جریان روشنفکری سکولار و جریان روشنفکری الحادی در جامعه حضور داشتند. شهید مطهری با ایمان، علم و اعتماد به نفس والای خود و همچنین انصاف علمی در آن سالها شجاعانه وارد میدان تبیین و روشنگری شد و با یک مواجهه صحیح و علمی در مقابل تفکرات مارکسیستی و لیبرالیستی، توانست چهره روشن و نابی را از تفکرات اسلامی ارائه دهد. او در حقیقت پرچمدار مبارزه با جریان های منحرف فکری در جامعه و پایه گذار روشنفکری صحیح دینی در جامعه بود و با جریان های فکری منحرف مقابله ریشه ای می کرد.
امام جمعه موقت شهر شال، در پایان سخنان خود، به مرعوب نشدن شهید مطهری در مقابل جریان های فکری منحرف اشاره کرد و گفت : شهید مطهری چون به قرآن و وعده های قرآنی باور و ایمان راسخ داشت در مقابل جریان های فکری انحرافی هرگز مرعوب نشد و با روشنگری و جهاد تبیین، انحراف فکری و خطر گروه های فکری را بیان می کرد. شهید مطهری در حقیقت، اسلام شناس، آزاد اندیش، دشمن شناس و زمان شناس حقیقی زمانه خویش بود و نوشته ها و آثار او گنجینه باعظمتی از اصول و مبانی اسلام ناب محمدی است و وظیفه طلایه داران عرصه تعلیم و تربیت، آشنا و نهادینه کردن نسل جوان و دانشگاهی با آثار و ویژگی های برجسته شهید مطهری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار