پیام بسیج فرهنگیان سپاه ثارالله به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم

سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم پیامی صادر کرد:
کد خبر: ۹۵۰۸۸۸۸
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ، سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم پیامی به شرح ذیل صادر کرد:

 

دوازدهم اردیبهشت ماه روز گرامیداشت مقام رفیع معلم و یادآور خلوص، نبوغ و فضائل بی شمار مردی از تبارعلم واندیشه، ایمان وتقوا، دانشمند کم نظیر، متفکر شهید علامه دکترمرتضی مطهری می‌باشد.

تردیدی نیست سرمایه‌های فرهنگی و انسانی هرکشور، بهترین وارزشمند‌ترین ثروت آن جامعه هستندکه نه تنها نقصان وزوال نمی‌پذیرند بلکه در صورت سازماندهی و بهره مندی درست، رشد وتوسعه روز افزون مادی ومعنوی وتامین رفاه وآرامش جامعه را به دنبال دارد.

سرمایه انسانی به عنوان عظیم‌ترین سرمایه هر کشور تنها در سایه آموزش وتلاش همه جانبه و همگانی بدست می‌آید و آموزش وپرورش به عنوان مامن و پناهگاه تعلیم و تربیت اسلامی در نظام مقدس ما این رسالت عظیم را بر عهده دارد.

 بی‌تردید مقام معلم یکی از شئون الهی است که خداوند متعال، از وجود خود این شأن عظیم را در وجود انبیای الهی و اولیای پاک خود نهاده است و چه بسیار انسان‌هایی که با پذیرش مسئولیتي خطیر، قدم در این مسیر الهی گذاشته‌اند و خود الگوی صداقت و انسانیت هستند و همواره در طول تاریخ تشنگان معرفت و دانش را سیراب می‌کنند

معلمان انقلابی نه تنها با تربیت دانش‌آموزان انقلابی راه شهادت‌‌طلبی را مقابل آنان گشودند، بلکه خود نیز از بذل جان خود در مسیر حفاظت از انقلاب اسلامی دریغ نکردند و خون معلمان شهید صفحات پرافتخاری در کارنامه این قشر ترسیم کرده است.

هم اکنون نیز که ملت بزرگ ایران جهاد علمی به منظور تحقق تمدن نوین اسلامی، تحت راهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله العالی»، را یکی از اصلی‌ترین وظائف خود می‌داند؛ نقش معلم به عنوان کنشگر اصلی در نظام تعلیم و تربیت بسیار حساس‌تر و قابل توجه‌تر شده است.

سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان ضمن تبریک هفته معلم و همچنین هفته بسیج فرهنگیان به همه زحمتکشان سنگر تعلیم و تربیت به ویژه معلمان و دبیران گرامی در اقصی نقاط استان آرزوی توفیقات روزافزون ايشان را در پرتو رهنمودهای مقام عظمای ولایت و در ظل توجهات حضرت بقیه الله الاعظم(عج) آرزومند است.

برادرشما محمد علیرضایی

سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان

ارسال نظرات