گفتگو یک کارگر بسیجی نمونه با خبرنگار خبرگزاری بسیج:

خرید کالای ایرانی باعث شکوفا شدن تولیدات داخلی می شود/پیشنهادات یک کارگر ایرانی، برای تحقق "رشد تولید"

قاسم فتاحی کارگر نمونه شرکت توگا گفت: اگر مردم کالای ایرانی و تولید ملی خرید کنند، تولیدات داخلی شکوفا می شود.
کد خبر: ۹۵۰۸۵۵۸
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، قاسم با تحصیلات دیپلم، رشته برق، از کارگران نمونه شرکت توگا، متولد ۱۳ فروردین ۱۳۶۵، متاهل، دارای ۲ فرزند و ساکن فردیس کرج است.

آقای فتاحی با ۱۲ سال سابقه کار در این شرکت به عنوان تکنسین تصفیه خانه مشغول به فعالیت است و از نظر وی، اگر مردم کالای ایرانی و تولید ملی خرید کنند، تولیدات داخلی شکوفا می شود.

فتاحی می گوید: زحمات زیادی کشیدم تا به موفقیت برسم و خوشحالم که به عنوان کارگر نمونه انتخاب شده ام و امیدوارم برای هر کارگر یک بار در زندگی این اتفاق بیوفتد که به عنوان کارگر نمونه انتخاب بشود.

وی با اشاره به اقدامات تاثیر گذار خود در این حوزه بیان کرد: سیستم های تصفیه خانه با توجه به اینکه شرکت رو به رشد است پساب های حاصل از فرایند تولید هم به همان نسبت رو به رشد می رفت و ماهیت پساب ها هم تغییر می کرد و قابلیت تصفیه در سیستم شرکت را نداشتند. ما با طراحی دستگاهی که انجام دادیم در سال گذشته توانستیم تا ۱۰ میلیاد کاهش هزینه داشته باشیم و اگر این دستگاه ساخته نمیشد شرکت مجبور بود برای اِمها این پساب ها را به استان های همجوار ارسال کند که هزینه آن معادل ۱۰ میلیارد تومان میشد که زیر نظر محیط زیست اِمها شود، با ساخت این دستگاه هم هزینه در شرکت باقی ماند هم اینکه ۴ میلیون لیتر آبی که از این پساب بدست آمد برای آبیاری و مصارف دیگر شرکت استفاده کردیم و از چاه های جذبی کمتر برداشت شد.

این کارگر نمونه افزود: علاوه بر اینکه به طور کلی شغل تصفیه خانه مشکلات متعددی دارد، پساب های آلوده، آلودگی شیمیایی، آلودگی بیولوژیکی و بسیاری از مشکلات دیگر را در بر میگیرد اما بدلیل اینکه چند سالی است در این حرفه با علاقه پیش رفتیم میتوان مشقت های آن را تحمل کرد.

فتاحی به برکت حقوق کارگری اشاره کرد و گفت: همزمان با شغل کارگری هم ازدواج کردم، هم خانه و هم ماشین خریدم.

وی عنوان کرد: یک کارگر یا دیگر مردم اگر محصولات همان کشور را خریداری و مصرف کنند، تولیدات داخلی شکوفا میشود. بنده یک مستند از کره جنوبی و ژاپن دیدم که کارشناسان آن می‌گفتند هیچ برندی در کارخانه و شرکت های این کشور ها نمایندگی فعال ندارد چون مردم و کارگران از تولیدات داخلی خود استفاده میکنند و تعصب خاصی نسبت به آن دارند و اگر در ایران هم این اتفاق بیفتد قطعا تمامی کارخانجات شکوفا می‌شوند و پیشرفت می‌کنند.

فتاحی همچنین گفت: یک کارگر برای رشد تولید می‌تواند پیشنهاد هایی بدهد که باعث کم شدن هزینه ها و مقرونه به صرفه تر شدن آنها بشود و سرعت تولید و کیفیت را بالا ببرد.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار