مدیرکل بیمه سلامت ایلام؛

تشکیل بیش از ۱۶ هزار پرونده بستری برای بیماران کرونایی دراستان

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: بیش از ۱۶ هزار پرونده بستری برای بیماران کرونایی در ایلام تشکیل شد.
کد خبر: ۹۵۰۸۰۷۳
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷


به گزارش خبرگزاری بسیج، نورالدین رحیمی مدیرکل بیمه سلامت ایلام در خصوص وضعیت بیمه سلامت در ایلام گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۵۶۵ میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونایی زیرپوشش این بیمه استان در بخش‌های بستری و سرپایی هزینه شده است.

وی افزود: در مدت یاد شده ۹۰ درصد از هزینه‌های بخش بستری و ۷۰ درصد در بخش سرپایی بیماران بیمه شده که به کرونا مبتلا شده بودند توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام ادامه داد: همچنین از زمان شیوع این بیماری منحوس ۱۳ هزار و ۲۲۲ نفر از بیمه‌شدگان این اداره کل بیمه سلامت در استان ایلام با تشخیص کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری شده‌اند.

رحیمی با اشاره به اینکه دراین‌رابطه در مجموع ۱۶۶۳۰ پرونده بستری کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت در استان ایلام پوشش تشکیل شده است، گفت: باتوجه‌به آمار‌های به‌دست‌آمده تا کنون هر بیمار کرونایی به طور متوسط ۳۴ میلیون ریال هزینه کرده که این میزان هزینه توسط سازمان بیمه سلامت به مؤسسات درمانی خدمت‌رسان پرداخت شده است.

این مقام مسئول افزود: سازمان بیمه سلامت اقدامات در دروان همه‌گیری بیماری کرونا انجام داده که تأمین فرانشیز در بخش بستری بیماران کرونایی و رایگان کردن خدمات تشخیصی این بیماری از جمله این اقدامات ارزشمند است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار