در گفتگو با خبرگزاری بسیج مطرح شد:

سپاه عامل شکست طرح خاورمیانه بزرگ در غرب آسیا بود

فرمانده سپاه ساوجبلاغ گفت: شکست طرحهای آمریکایی در غرب آسیا به ویژه طرح خاورمیانه بزرگ یا خاورمیانه جدید توسط سپاه ممکن شد.
کد خبر: ۹۵۰۶۸۶۱
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفتگو با سرهنگ پاسدار محمد جان‌محمدلو فرمانده سپاه ناحیه ساوجبلاغ را بخوانید:

خودتون رو معرفی کنید و بفرمایید که از چه سالی در نهاد سپاه مشغول به خدمتید؟

سرهنگ پاسدار محمد جان‌محمدلو هستم فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج ساوجبلاغ مدت ۲۳ سال است که در نهاد مقدس سپاه مشغول خدمت میباشم.

سپاه پاسداران چگونه تأسیس شد؟

همانطور که مستحضر هستید دوم اردیبهشت سال ۵۸ نهاد مقدس سپاه به فرمان حضرت امام رحمة‌الله‌علیه تاسیس گردید و بر اساس اصل یکصدوپنجاه قانون اساسی وظیفه سپاه پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن میباشد.

چرا سپاه همواره مورد تهاجم و تخریب دشمنان قرار گرفته؟

سپاه مولود انقلاب است و کارکرد و نقش مهمی را در عرصه های نرم، نیمه سخت، سخت و ترکیبی ایفا کرده و به همین دلیل است که همواره مورد تهاجم و تخریب دشمن و جریانات خزنده داخلی هم هست هر چقدر از ابتدای انقلاب ما فاصله میگیریم میبینیم که شدت تخریبها بر علیه سپاه بیشتر میشود.

مهمترین کارکردهای سپاه از نظر شما چیست؟

حضرت امام (ره) در مورد سپاه جمله ای دارند که میگوید: اگر سپاه نبود کشور نبود، همچنین مقام معظم رهبری راجع به سپاه گفتند که سپاه سنگر مستحکم انقلاب است.
اگر بخواهیم نگاه اجمالی به برخی از کارکردهای سپاه از ابتدای انقلاب تا الان داشته باشیم همه آنها را میتوانیم در این موارد ذکر کنیم،
یکی کادرسازی انقلابی بوده که در طول ۴۳ سال بعد از انقلاب واقعا در این عرصه بسیار موفق ظاهر شده دوم دفع تهدیدها و خنثی سازی فتنه ها و ایجاد بازدارندگی دفاعی بوده سوم شکست طرحهای آمریکایی در خاورمیانه به ویژه طرح خاورمیانه بزرگ یا خاورمیانه جدید هست چهارم هم افزایی با ارکان نظام در خدمت به محرومان و مستضعفان و پنجمین کارکرد مقابله با جنگ نرم و شناختی دشمن با تاکید بر جهاد تبیین است که سپاه ورود کرده و عملکرد بسیار خوبی داشته. ششم مبارزه با فساد و هفتم ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است که از مهمترین کارکردهای سپاه است.

مهمترین دلایل تخریب سپاه از نظر شما چیست؟

به دلیل اینکه سپاه ستون خیمه انقلاب اسلامی است و عامل اصلی صیانت از انقلاب به شمار می آید و دشمن میداند که اگر به سپاه حمله کند و سپاه به زمین بخورد به عنوان ستون اصلی نظام به هدف خود دست پیدا میکند.
دومین دلیل تخریب سپاه این است که سپاه عامل اصلی شکست طرحهای آمریکایی و استکبار جهانی هست و به همین دلیل است که همواره مورد حمله دشمنان قرار میگیرد.
سومین دلیل عامل اصلی ناکارآمدسازی تحریمها و فشار حداکثری سپاه هست که به این دلیل مورد هجمه دشمنان قرار میگیرد.
چهارمین علت تخریب سپاه هم کارآمدی سپاه در شرایط مقابله با جنگ ترکیبی و جنگ نرم است که سپاه به خوبی ورود کرده و با آن مقابله میکند همواره مورد تهاجم دشمنان واقع میشود و نهایتا سپاه باعث تقویت امید و اعتماد به نفس در داخل کشور است و به همین دلیل مورد هجمه دشمنان قرار میگیرد.
دشمنانی که سعی در پمپاژ ناامیدی دارند و میخواهند اعتماد به نفس را از مردم عزیز بگیرند میدانند که سپاه در این عرصه موفق ورود کرده و در مقابل دشمنان ایستاده و به همین دلیل مورد هجمه دشمنان واقع شده، عواملی که به تخریب سپاه مشغول هستند  دشمنان انقلاب اسلامی ، ضد انقلاب خارج نشین با اولویت سلطنت‌طلبها و منافقین در رده دوم و اپوزیسیون داخلی هم در رده سوم قرار میگیرند.

عامل اصلی رشد و پیشرفت سپاه پاسداران انقلاب در عرصه‌های گوناگون را چه می‌ دانید؟

اصل ۱۵۰ قانون اساسی وظیفه سپاه پاسداران، پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن است ، انقلاب بر اثر عوامل متعددی مانند عوامل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی مورد تهدید واقع میشود متناسب با نوع تهدیدی که انقلاب متوجه آن است قطعا وظیفه پاسداری از انقلاب به عهده سپاه است و متناسب با آن تهدید سپاه ورود پیدا میکند و با آنها مقابله میکند و به همین دلیل است که سپاه در عرصه های متعدد حضور دارد.

اگر سپاه بخواهد در تداوم پاسداری از انقلاب موفق باشد چه کار باید بکند؟

یک پاسخ منطقی میتوانیم به این موضوع داشته باشیم و آنهم این است که این موضوع در گرو ۸ فرمان و توصیه مقام معظم رهبری است که در دیدار با فرماندهان سپاه در تاریخ ۹۸/۸/۱۰ ایراد فرمودند: حضرت آقا در آن دیدار فرمودند که اگر سپاه بخواهد تداوم پاسداری از انقلاب را به خوبی ایفا کند باید این ۸ توصیه و فرمان را انجام دهد :
۱. به هیچ وجه نگذارید سپاه پیر و محافظه کار شود.
۲. سپاه باید آماده به کاری خودش را در مواجهه با حوادث بزرگ حفظ کند.
۳. با همه بخشهای نظام اسلامی همکاری و هم افزایی داشته باشد.
۴. سپاه باید مردمی و مردم دوست و مردم رفتار باشد.
۵. کار جهادی و روحیه جهادی را  سرلوحه کارهای خود قرار دهد.
۶. ارزیابی خودتان را از دشمن و خودتان واقعی کنید.
۷. سپاه باید نگاه وسیع جغرافیای مقاومت را از دست ندهد .
۸. توکل و توسل و معنویت و دعا به درگاه ربوبیت را سپاه نباید از دست بدهد و اگر میخواهد در مسیر خود در پاسداری از انقلاب موفق باشد قطعا باید این ۸ توصیه و ۸ فرمان حضرت آقا را سرلوحه کار خود قرار دهد.

در مورد فعالیتهای سازندگی و کمکهای مومنانه سپاه ناحیه ساوجبلاغ بگید:

ما به عنوان خادم مردم شهیدپرور ، ولایی و ارزشی شهرستان ساوجبلاغ در مجموعه سپاه در خصوص فعالیتهای سازندگی و کمکهای مومنانه که با کمک و همراهی خیرین عزیز انجام شده در عرصه های مختلف مانند ساخت و تعمیر و مرمت خانه نیازمندان ، انتقال آب شرب، ساخت مخزن ، آب کشاورزی ، تهیه و توزیع بسته های معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه اقدامات بسیار خوبی را داشتیم که در همین رزمایش اخیر در سالروز میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) ۲۰۰۰ بسته معیشتی هر بسته به ارزش یک میلیون تومان جمعا به ارزش ۲ میلیارد تومان بین نیازمندان واجد شرایط در سطح شهرستان توزیع شد و در سطح استان در سال جدید فقط در ماه مبارک رمضان ۴۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان واجد شرایط توزیع شده که اینهم با کمک و همراهی مردم عزیز و خیرین بزرگوار ما بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار