امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

حضور دانشجو و فعالیت دانشجویی، یک فرصت ارزشمند برای کشور است

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: یکی از راهبردهای مهم دشمن، ناامید کردن جوانان نسبت به آینده کشور است، چرا که اگر جوان ناامید باشد، از حرکت و پیشرفت باز میماند.
کد خبر: ۹۵۰۶۶۸۳
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج شهرستان فیروزکوه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌‌ی اول نمازجمعه این هفته شهرستان فیروز‌کوه گفت: ماه مبارک رمضان، یک ماه تمرین تقوا و خویشتن داری کردیم، اعمال صالحه انجام دادیم؛ این توفیق بزرگی بود که باید آثار اعمال صالحه را حفظ کنیم.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: مهمتر از خود عمل، نگهداری آن از آفات مختلف است؛ گناه از قبیل غیبت، ریا و … اثر اعمال صالحه را از بین میبرد.

وی در ادامه در خطبه‌ی دوم اذعان داشت: یکی از توصیه های مهم مقام معظم رهبری به جوانان، استحکام مبانی معرفتی است؛ کسی که دارای مبانی اعتقادی محکم باشد، هم دلش قرص میشود و هم خسته نمیشود و هم در مسیر میماند.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: کسانی که در طول انقلاب دچار افراط و تفریط شدند، مبنای فکری نداشتند و کارشان جاهلانه بود؛ هم زمانی که تندروی میکردند، اشتباه میکردند و هم امروز اشتباه میکنند.

وی افزود: برای استحکام بنیه معرفتی، هم باید مطالعه کرد؛ قرآن، نهج البلاغه، آثار اندیشمانی همچون شهید مطهری و علامه مصباح؛ و هم ارتباط با علمای ربانی و انقلابی مفید است.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: جوان دانشجو برای اینکه در آینده مفید و تأثیرگذار باشد، باید بنیه دینی، علمی، عقلی و ارادی خود را تقویت کند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اظهار داشت: حضور دانشجو و فعالیت دانشجویی، یک فرصت ارزشمند برای کشور است که باید قدر بدانیم و از آن استقبال کنیم.

وی گفت: فعالیت دانشجویی ممکن است آفاتی داشته باشد؛ از قبیل نگاه غیر واقع بینانه به مسائل و مطالبه بدون راهکار صحیح، شتابزدگی و قضاوت عجولانه، منفی نگری و ندیدن نقاط مثبت، بداخلاقی و تخریب، عدم اخلاص و هدف دیده شدن و مغلوب رسانه و فضای مجازی شدن؛ که باید از این آفات اجتناب کرد.حجت الاسلام حیدری بیان داشت: یکی از راهبردهای مهم دشمن، ناامید کردن جوانان نسبت به آینده کشور است، چرا که اگر جوان ناامید باشد، از حرکت و پیشرفت باز میماند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه اذعان داشت: دانشجو باید قدرت تحلیل مسائل را داشته باشد و به رسانه ها تحلیل ارائه کند.

وی بیان کرد: دغدغه اصلی کشور، مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است و برای اینکه قطار اقتصاد به خوبی حرکت کند، لازم است که همه مسئولین به وظایف خود به درستی عمل کنند.

حجت الاسلام حیدری گفت: راننده قطار اقتصاد، دولت و مسئولان اجرایی هستند؛ اگر مدیر جهادی و انقلابی نباشد، نمیتواند قطار اقتصاد را به سرعت و دقت حرکت دهد.

وی افزود: وظیفه ریل گزاری و نظارت بر حرکت قطار اقتصاد بر عهده مجلس است و نمایندگان مجلس، با تصویب قوانین مورد نیاز و نظارت بر کار مسئولان، ریل گزاری میکنند؛ قوه قضاییه نیز باید با قاطعیت بر اخلال گران حرکت قطار اقتصاد برخورد کنند و هرکس کوتاهی میکند، مجازات کنند.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: مطالبه ما از مجلس انقلابی این است که با اقدام انقلابی، قوانین مورد نیاز اقتصاد و معیشت مردم را در اسرع وقت تصویب کنند؛ نباید قوانینی مثل مالیات بر عایدی سرمایه، شفافیت آراء، عفاف و حجاب در مجلس انقلابی معطل بماند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه بیان داشت: دوم اردیبهشت سالروز تأسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام ره است که به فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سرهنگ رحیمی و همه پاسداران دلاور شهرستان تبریک عرض میکنم.

وی افزود: بر اساس بیانات امامین انقلاب و اصل ۱۵۰ قانون اساسی، رسالت سپاه، پاسداری از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است لذا یک وظیفه گسترده و سنگین برعهده دارند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه گفت: چه مدالی با ارزش تر برای سپاه که مقام معظم رهبری فرمودند “اگر کسی از بنده سوال کند که شما از فرزندان خود در سپاه راضی هستید؟ خواهم گفت صددرصد راضی ام، اما قانع نیستم، توقع زیادی هم نیست، بخاطر اینکه معتقدم خدای متعال استعدادی که داده، شما صد برابر این میتوانید پیش بروید”.

 

خبرنگار بسیج/طاهره حاجی مزدارانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار