واکسیناسیون بیش از 90 هزار راس دام سبک و سنگین فیروزکوه علیه بیماری تب برفکی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه از پایان واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین شهرستان فیروزکوه با تزریق 92،000 نوبت سر علیه بیماری تب برفکی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۶۶۷۶
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰

محسن حمیدی در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: براساس دستور ریاست محترم سازمان دامپزشکی و تاکید مدیرکل محترم دامپزشکی استان تهران مبنی بر اجرای برنامه عملیاتی طرح سراسری تب برفکی جهت ارائه خدمات رایگان و حمایت از دامداران بومی در شهرستان و همچنین در راستای پیشگیری از بیماری های واگیر دامی، طرح واکسیناسیون گسترده جمعیت دامی شهرستان علیه بیماری های تب برفکی از یکم اسفندماه 1401 تا 20 فروردین ماه سال جاری در سطح شهرستنان انجام پذیرفت.

حمیدی افزود : با توجه به پراکندگی بالای جمعیت دامی شهرستان ، چهار اکیپ واکسیناسیون ازکلیه مناطق استقرار دام بازدید و نسبت به واکسیناسیون دام های واجد شرایط ، اقدام به عمل آوردند که در مجموع تعداد حدود 90 هزارو 458 راس دام سبک و تعداد 1 هزارو 770 راس دام سنگین  علیه بیماری تب برفکی در سطح شهرستان واکسینه شدند.

حمیدی یادآور شد: واکسیناسیون یکی از مهمترین اقدامات اجرایی برای تامین امنیت بهداشتی دام است و برای بیماری های استراتژیک واکسن به صورت رایگان در اختیار دامداران فیروزکوه قرار می گیرد.

همچنین وی با تاکید بر نقش دامداران در دامداری و تولید لبنیات و گوشت قرمز، اضافه کرد: ارائه رایگان واکسن با هدف حمایت از این قشر و تامین سلامت دام و تولیدات دامی حتی در صعب العبور ترین مناطق هم انجام می پذیرد.

 

خبرنگار بسیج/طاهره حاجی مزدارانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار