جلسه کارگروه سلامت و محیط زیست سازمان بسیج جامعه پزشکی استان ایلام

جلسه کارگروه سلامت و محیط زیست سازمان بسیج جامعه پزشکی استان ایلام با حضور اعضا برکزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۶۴۲۵
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، جلسه کار گروه سلامت و محیط زیست سازمان بسیج جامعه پزشکی با دستور کار اولویت بندی مسائل و مشکلات بهداشتی و محیط زیستی استان و تعیین حداقل یک میز پژوهش در ارتباط با یک مسئله اساسی بهداشتی استان و با حضور اعضاء برگزار شد. 

در این جلسه رئیس و دبیر کارگروه روندروبه رشد معضلات و مشکلات بهداشتی و زیست محیطی در استان را نگران کننده عنوان کرد و از اعضای کارگروه خواست که در چند جلسه‌ی ابتدای سال، کارگروه به روی تعیین مسائل اولویت دار سلامت در استان متمرکز شوند. 

اهم نظرات اعضا:
۱_ در ارتباط با موضوعات سلامت و محیط زیست قوانین و طرح‌های پژوهشی فراوان وجود دارد، ولی وجود طرح کلی، همه جانبه نگر، بین بخشی و مخصوصا عملیاتی که بومی استان باشد و با قید فوریت مسائل به وجود آمده در زمینه مورد بحث را حل نماید تدوین نشده است.
۲_ مسئله کشتار غیر مجاز دام در استان و روند روبه رشد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به عنوان یک مسئله با اولویت بالا در دستور کار کار گروه سلامت و محیط زیست قرار گیرد.
۳_ عزم مسئولین ادارات استان برای حل معضلات سلامت جدی نیست، حل معضلات سلامت در استان نیازمند پیگیری، ارتباطات و کار جهادی می‌باشد.
۴_ شعار سال سازمان جهانی بهداشت که امسال شعار (سلامتی برای همه‌ی مردم جامعه) می‌باشد در جلسات کارگروه سلامت بحث و تبادل نظر شود.
۵_ ضرورت ورود خیرین به مرتفع نمودن مشکلات درمان استان مخصوصا تجهیز نمودن بیمارستان رازی ایلام.
۶_ طرح‌های که در ارتباط با مسائل اولویت دار استان در زمینه‌ی سلامت و محیط زیست نگاشته می‌شود، عملیاتی و از نتایج پژوهش‌های قبلی مرتبط در آن‌ها استفاده می‌شود.


در پایان تصمیماتی به بدین شرح اتخاذ شد:

پس از رای گیری و به اتفاق آراء موضوع کشتار غیر مجاز دام در استان به عنوان اولین طرح عملیاتی در سال۱۴۰۲ تصویب شد و میز پژوهش برای این طرح مشخص و اعضاء آن نیز در این جلسه مشخص شد. 

نتایج ویافته‌های میز پژوهش در جلسات آتی در جلسات کارگروه مطرح می‌شود. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار