در شهرستان بن برگزار شد؛

محفل انس با قرآن نیروهای نظامی و انتظامی

در آستانه عید سعید فطر و سالگرد شهادت سردار سید محمدحجازی محفل انس با قرآن نیروهای نظامی و انتظامی در شهرستان بن برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۶۴۱۳
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ در آخرین پنج شنبه ماه مبارک رمضان و همزمان با سالگرد شهادت سردار سیدمحمدحجازی، محفل انس با قرآن با حضور فرماندهان، مسئولان و کارکنان نیروهای نظامی و انتظامی و با دعوت از امام جمعه و قاریان برتر استانی و کشوری و در مسجد جامع بن برگزار شد.

امام جمعه بن، با قرائت "لَوْ أَنْزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَّرَأَيْتَهُ خَاشِعاً مُّتَصَدِّعاً مِّنْ خَشْيَةِ اللهِ " به عظمت قرآن اشاره کرد و گفت: خداوند آيه 21سوره مبارکه حشر می فرماید" اگر نازل مى كرديم اين قرآن را بر كوهى، همانا آن را خاشع و شكافته مى ديدى از خوف و ترس خداوند" يعنى اگر كوه داراى عقل و شعور بود چنين مى شد، پس بعضى از مردم مثل كفار كه اثرپذير نيستند قلب آنها از سنگ سخت تر است.

حجت الاسلام بهرامی، با قرائت حدیث شریف "فَضلُ القُرآنِ عَلَى سَائِرِ الكَلَامِ كَفَضلِ اللهِ عَلَى خَلقِهِ" افزود: پيامبر اعظم صلى الله عليه وآله وسلم فرمودند " فضيلت قرآن بر ديگر كلامها مثل فضيلت خدا بر مخلوقات او است".

امام جمعه بن، در ادامه به شرح و تفسیر برخی از آیات قرآن مجید پرداخت.

مسئول نمایندگی دفتر ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج بن نیز در سخنانی، با تبریک فرا رسیدن عید فطر به حاضرین در این محفل معنوی، حضور در محضر آیات قرآنی را فرصتی مغتنم دانست.

حجت الاسلام محیایی، قرآن را برترین و جاودان ترین اثر آسمانی برشمرد که خداوند آن را بر قلب پاکترین بندگان برگزیده خود فرو فرستاده است و پیام های حیات بخش آن را سیراب کننده جان بشریت و طالبان حق و حقیقت خواند.

وی با اشاره به پژوهش های صورت گرفته در قرآن اظهار داشت: قطعا تحقیقات صورت گرفته برای کشف حقایق موجود در آن دلیلی جز این ندارد که رحمت این کتاب نورانی واسع و شامل همگان است.

گفتنی است: در ادامه این برنامه فرازهایی از وصیت نامه شهید والامقام سردارسیدمحم حجازی برای شرکت کنندگان در این محفل قرائت شد.

در پایان برنامه از قاریان و فعالان قرآنی شهرستان بن نیز تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار