۱۲ تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد/انهدام ۲۶ باند کلان مواد مخدر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر از انهدام ۲۶ باند کلان مواد مخدر در سال ۱۴۰۱ در استان خبر داد و گفت: در این راستا ۱۲ تن مواد مخدر کشف شد.
کد خبر: ۹۵۰۶۳۲۷
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عقیل خرم‌آبادی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به اجرایی شدن طرح نوروزی اظهار داشت: استان بوشهر دارای 198 نفر ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در کمپ‌های ماده 15 است و با توجه به ارزیابی‌ها 300 معتاد متجاهر در استان بوشهر وجود دارد.

وی از جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر از نیمه اسفند تا 30 فروردین خبر داد و بیان کرد: در این راستا با تعامل پلیس مبارزه با مواد مخدر و همکاری دستگاه قضایی و بهزیستی 424 نفر جمع‌آوری شدند که 14 درصد آنها معتاد متجاهر بودند که تحویل مراکز تبصره 2 ماده 16 شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر از دستگیری 106 خرده‌فروش مواد مخدر در این طرح خبر داد و افزود: این سوداگران مرگ تحویل مقامات قضایی شدند و از میان افراد جمع‌آوری شده تعدادی از مصرف‌کنندگان مواد مخدر پس از غربالگری آزاد شدند.

خرم‌آبادی از تخصیص اعتبار برای مراکز ماده 15 و تبصره ماده 16 خبر داد و اضافه کرد: این اعتبار به میزان یک میلیارد و 483 میلیون تومان به  حساب بهزیستی استان بوشهر واریز شد و نیاز است در راستای انجام وظیفه قانونی و مسئولیت اجتماعی دیگر دستگاه‌های مسئول استانی به ویژه شهرداری‌ها نسبت به تأمین 50 درصدی هزینه درمان معتادان اقدام کنند.

وی به کشف مواد مخدر توسط دستگاه‌های مبارزه کننده پرداخت و خاطر نشان کرد: در راستا با پشتیبانی دستگاه قضایی و تلاش شبانه‌روزی نهادهای مقابله‌ای در سال گذشته 12 تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر از انهدام 26 باند کلان مواد مخدر در سال 1401 در استان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا 3 هزار و 237 نفر مرتبط با جرایم مواد مخدر دستگیر شدند.

خرم‌آبادی مواد مخدر کشف شده را شامل تریاک، شیشه، حشیش، هروئین، گراس و سایر مواد مخدر سنتی و صنعتی اعلام کرد و گفت: در راستای اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده 78 طرح در سراسر استان اجرا شد و تعداد 477 نفر معتاد متجاهر با دستور قضایی جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد تعیین شده از طرف سازمان بهزیستی برای درمان تحویل شدند.

اجرایی شدن طرح پاکسازی و سالم‌سازی معابر از وجود معتادین متجاهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: در راستای اقدامات فرهنگی پیشگیری مبارزه با مواد مخدر و فضای مجازی در استان انتشار پیام‌های پیشگیری از طریق سامانه‌های پیامکی به صورت انبوه و نصب بنر در سطح شهر و توزیع بروشور در مبادی ورودی شهرها انجام شده است که جای تقدیر دارد.

اکبر پورات تصریح کرد: همچنین اقدامات مقابله‌ای و پاکسازی و سالم‌سازی معابر از وجود معتادین متجاهر و هدایت آنها به مراکز تبصره 2 ماده 16 در چارچوب طرح صیانت از 16 اسفند ماه 1401 تاکنون در حال انجام است.

وی از اجرا شدن طرح پاکسازی مناطق آسیب‌زا و جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر در نقاط مختلف استان خبر داد و افزود: کنترل محورهای مواصلاتی و پایانه‌های مسافرتی به منظور جلوگیری از جابجایی مواد مخدر و کنترل اطلاعاتی قاچاقچیان به توزیع کنندگان محلی و منطقه‌ای نیز در استان به صورت مستمر در حال انجام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اضافه کرد: تشدید اقدامات انتظامی در مراکز خرید، تفرجگاه‌ها و مناطق تجمع مسافران نوروزی برای پیشگیری از تردد خرده‌فروشان و معتادین متجاهر ویژه ایام نوروز در استان صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مصوب شد با توجه تأمین 50 درصد اعتبارات مراکز تبصره 2 توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر، شهرداری نسبت به پرداخت 50 درصد هزینه‌های نگهداری معتادان متجاهر به حساب بهزیستی اقدام کنند.

پورات تأکید کرد: ارائه گزارش عملکرد سال گذشته در راستای تفاهم‌نامه‌های منعقده تا پایان هفته آینده به دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت تولید محتوای آموزشی مناسب برای انتشار در فضای مجازی نیز در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار