فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد:

قرآن؛ نقشه راه تمدن سازی نوین اسلامی است

فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم در مراسم محفل انس با قران کریم حوزه فجر ناحیه شهید منتظر قائم یزد: رمضان ماه بهار قرآن وقران کریم نقشه راه تمدن سازی نوین اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۰۵۷۱۱
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ سرهنگ حسین آزادی نژاد در مراسم محفل انس با قران کریم حوزه فجر ناحیه شهید منتظر قائم یزد که با حضور بسیجیان ناحیه در محل میدان شهدای حج با اجرای مسابقات قرانی و قرائت قران برگزار شد گفت: ماه رمضان فرصت خیلی خوبی است برای شست‌وشوی دل و جان، برای تقویت رابطه‌ی با خدا؛ و به این تقویت رابطه همگی احتیاج داریم؛ از آثار روزه پدید آمدن حالت معنوی و صفای باطن، تقوای فردی و اجتماعی، تقویت اراده و روحیه مقاومت در برابر سختی هاست و نقش آن در سلامت جسم انسان نیز روشن است و خداوند اجر عظیمی برای روزه داران قرار داده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم در بخش پایانی سخنانش تصریح نمود: در گام دوم انقلاب اسلامی، با توجه به بیانیه گام دوم، انقلاب اسلامی توانایی فکری انسان امروز برای تمدن نوین اسلامی را افزایش داده است. مرجعیت قرآن کریم در تمدن سازی نکته مهمی است. مرجعیت قرآن تنها منبع انحصاری برای تمدن سازی به معنای واقعی خودش است، با توجه به اینکه بحث خردورزی در نگاه قرآن بسیار اهمیت دارد قرآن کریم می‌تواند به انسان مدرن برای تمدن سازی کمک کند؛ در واقع قرآن تنها منبع و مرجع تمدن سازی و خلق تمدن نوین اسلام است؛ لذا قرآن ظرفیت تمدن سازی نوین اسلامی را دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار