خبرهای داغ:
معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین در گفتگوی تفصیلی با خبرگزاری بسیج:

اگر سپاه و بسیج نبودند، امروز خبری از جهان اسلام نبود / "بسیج جهانی اسلام" ایده امام خمینی(ره) در دنیا آغاز شده است

کاظمی با اشاره به اینکه اگر سپاه نبود بسیج هم نبود، امروز خبری از جهان اسلام نبود، حرکت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ایجادو تقویت مقاومت اسلامی را گوشه‌ای از بسیج جهانی اسلام دانست و گفت: اگر حکومت داعش پا گرفته بود، قطعاً امروز خبری از اسلام ناب محمدی (ص) در سراسر دنیا نداشتیم.
کد خبر: ۹۵۰۵۵۳۹
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

اگر سپاه و بسیج نبودند، امروز خبری از جهان اسلام نبود /
محسن کاظمی
معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین در نشستی تبیینی که در دفتر خبرگزاری بسیج برگزار شد، طی سخنانی در خصوص تبیین رسالت های "بسیج جهانی" به عنوان راهبرد سند اعتلای ۱۰ ساله سازمان بسیج مستضعفین منطبق بر بیانیه گام دوم انقلاب، در بیان چشم انداز معاونت بین الملل سازمان نسبت به این موضوع، اظهار کرد: بسیج در منظر امام راحل یکی از آرمان هایی بود که ایشان داشتند و آن را تبیین کردند و ملت مسلمان و غیور ایران به این آرمان امام راحل در آغاز ایجاد حکومت اسلامی به خوبی لبیک گفتند.

انقلاب اسلامی و نظام با "بسیج" ماندگارشده است
معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین بقای انقلاب اسلامی و نظام را با "بسیج" ماندگار دانست و با بیان اینکه امروز اگر نیروهای مسلح را در بهترین حالت خود داریم، بواسطه پشتوانه خوبی بود که بسیج توانست برای سپاه پاسداران ایجاد کند، افزود: کلام امام راحل که در اوایل انقلاب اسلامی فرمودند:"اگر سپاه نبود، کشور هم نبود"، امروز هم یک پله بالا تر چنین معنا و مصداقی دارد.


اگر سپاه و بسیج نبودند، امروز خبری از جهان اسلام نبود

حرکت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ایجاد و تقویت مقاومت اسلامی، گوشه ای از بسیج جهانی اسلام بود

کاظمی با اشاره به اینکه اگر سپاه و بسیج نبودند، امروز خبری از جهان اسلام نبود، حرکت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ایجادو تقویت مقاومت اسلامی را گوشه ای از بسیج جهانی اسلام دانست و تصریح کرد: اگر حکومت داعش پا گرفته بود، قطعاً امروز خبری از اسلام ناب محمدی(ص) در سراسر دنیا نداشتیم.


معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین بر آغاز "بسیج جهانی اسلام" به عنوان ایده امام خمینی(ره) تأکید کرد و با بیان اینکه خواسته امام راحل در این رابطه هنوز تحقق جهانی پیدا نکرده است، اضافه کرد: آمادگی جهانی را در این زمینه می بینیم، در کشور های مسلمان و غیر مسلمان در کشورهای با پیروی از ادیان و مذاهب مختلف مانند مسیحیت، دلشان با این نظام و تفکر امام خمینی(ره) که مقام معظم رهبری همان ایده را عیناً گام به گام عین آن ایده برگرفته از قرآن کریم، ادامه دادند، است.

کاظمی ادامه داد: این ایده امام راحل در کشورهای محور مقاومت مانند "لبنان، سوریه،یمن،عراق و حتی افغانستان" به صورت مشهود و عملی پیاده شده و در حال اجرا و انجام وظیفه است و در کشور های دیگر مردم آنها با جمهوری اسلامی ایران همراه،همفکر و همنظر هستند و آمادگی این زمینه سازی برای ظهور برای این نظام و انقلاب وجود دارد.

معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین با بر لزوم همت بیشتر، تقویت رسانه، تربیت مبلغین تأکید کرد و با اشاره به اینکه این موارد در نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته و در حال تحقق است، گفت: سازمان های مختلف با رسالت و وظیفه در این خصوص در حال انجام وظیفه آموزش و تبلیغ هستند و در بسیاری از کشورهای اسلامی نمایندگانی داریم و به عنوان سفرای فرهنگی و سیاسی در این امر فعالیت دارند.

تفکر بسیجی به شکل مردمی در کشور های مختلف وجود دارد
کاظمی در ترسیم چارچوب بین الملل در خدمت رسانی و الگوسازی و اقدام میدانی با وجود مباحثی نظیر، "حشدشعبی به عنوان تصویر بسیج در آیینه جهانی، و اقدامات جهانی بین سازمان بسیج مستضعین با اعزام کمک های کاروان بسیج اصناف به سوریه و بخش هایی از مناطق زلزله زده ترکیه، اعلام آمادگی سازمان بسیج سازندگی با اعزام گروه های جهادی به مناطق زلزله زده این کشورها"، افزود: تفکر بسیجی به شکل مردمی در کشور های مختلف وجود دارد.

دشمنان به غلط و دروغ مداخلات در امورکشورهای اسلامی را به ایران نسبت می دهند

معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه دشمنان به غلط و دروغ مداخلات در امورکشورهای منطقه و اسلامی را به جمهوری اسلامی ایران نسبت می دهند، گفت: کشورهایی که دولت در آنها مستقر است همه اقدامات ما با هماهنگی و درخواست آنها در این دست کشورها صورت می گیرد، ما در عراق هیچ اقدامی بدون هماهنگی با دولت این کشور انجام نمی دهیم و حتی در لبنان،سوریه هم با هماهنگی و دعوت رسمی مسئولین آن کشورها انجام می شود.

کمک های متفاوت جمهوری اسلامی ایران به یمن
کاظمی کمک های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران به یمن را متفاوت از این قالب برشمرد و با اشاره به اینکه زیرا دولت رسمی در یمن وجود ندارد، اضافه کرد: دولت قانونی در یمن مردم این کشور هستند، دولتی که جنگ را شروع کرد و زیرساخت های آن را خراب کرد و خودش فرار می کند و در کشور متخاصم حضور و اقامت پیدا می کند؛ از نظر جمهوری اسلامی این کشور رسمیت ندارد، حتی از نظر مردم یمن هم رسمیت ندارد.

معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: اقدامات جمهوری اسلامی در قالب کمک به کشورهایی که دولت هایشان قانونی و مشروعیت دارند، با هماهنگی این دولت ها و درخواست رسمی آنها انجام می شود و مداخله ای در امور آنها ندارد.


کاظمی تفکر بسیج را برگرفته از قرآن کریم دانست و با تأکید براینکه این تفکر الگوی بسیج جهانی برای کشورها به ویژه محور های مقاومت موفق بود، تصریح کرد: حشدشعبی یکی از این نمونه هاست، این گروه های محورهای مقاومت با برخورداری از الگوی قرآنی"فرهنگ بسیج انقلاب اسلامی" موفق شدند و بر مبنای قرآن حرکت کردند.

عملکرد جمهوری اسلامی به تفکر بسیجی در عراق سرعت داد
وی با بیان اینکه حضور مستشاران و عملکرد جمهوری اسلامی به تفکر بسیجی در عراق و تقویت حشدشعبی سرعت داد، اضافه کرد: اکنون حشدشعبی جزئی از ارتش و دولت عراق است و سهمی در مجلس این کشور دارد و لذا به عنوان گروه کوچک خودساخته عنوان نمی شوند، بلکه گروه رسمی بزرگ شیعی برگرفته از افکار جامعه است که بالاترین آرا را در پارلمان و جاهایی که نیاز به رای گیری دارند، جایگاه خود را بدست می آورند.

معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه باید مطالبه کنیم که کشورهای غربی و عربی بدون اجازه در سوریه، عراق و یمن چکار می کنند، افزود: حضور آنها غیرقانونی است.

کاظمی حضور آمریکا در منطقه را محور اصلی این مطالبه گری برشمرد و با بیان اینکه زیرساخت های کشور ها با این مداخله های آمریکا خراب می شود، گفت: امنیت را به مخاطره می اندازند و با ویران کردن، شبانه این کشور ها را ترک می کنند، این موضوع باید مطالبه ما از آنها باشد، لذا حضور ما در این کشور ها قانونی، رسمی و یک حضور معنوی است.

معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه مبنا برای ما، تفکر مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: -اگر ما در تمام زمینه ها تابع رهبر انقلاب باشیم و تبعیت از ایشان را تعبّداً بپذیریم  وفرماندهی،منویات،سخنان،رهنمودها و  ابلاغیه های مقام معظم رهبری را در زندگی و اجتماع مد نظر قرار دهیم و به آن عمل کنیم، این مرّ قانون ماست.

کسی که می تواند برای نظام ، صلح ،  جنگ و مسائل کلان کشور تصمیم گیری کند رهبر انقلاب است 

کاظمی با اشاره به اینکه آن کسی که می تواند برای نظام و صلح و جنگ و مسائل کلان کشور تصمیم گیری کند رهبر انقلاب است و این مهم در قانون اساسی هم آمده است، افزود: رهبر عزیز ما به لطف خداوند متعال یک رهبری بی نظیر و هوشمند و علاقه مند به مردم و مستضعفین با یک نگاه مهربانانه و عمیق و دقیق که می تواند عمق استراتژیک دشمن را درک کند و تصمیم بگیرند، هستند.

معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به بخشی از صحبت های امیر موسوی فرمانده کل ارتش" اگر تدبیر مقام معظم رهبری نبود،  ما ۶ یا ۷ جنگ انجام داده بودیم"، گفت: جمهوری اسلامی ایران در ۴۴سال گذشته به هیچ کشوری و فردی و مملکتی نه توهین و نه تجاوز و نه حقی را پایمال نکرده است، چون تدبیر این است که ما بر اساس تفکر اسلامی حرکت می کنیم.

کاظمی بر تفکر اسلامی و قرآنی به عنوان تفکر امام راحل تأکید کرد و با اشاره به اینکه خط و ربط دیدگاه امام راحل در بیانات و منویات مقام معظم رهبری هویدا و مشخص است، اضافه کرد: این می تواند نظم نوین جهانی را برای ما هویدا کند، همچنان که رهبران بزرگ کشورهای مختلف که به دیدار ایشان می آیند و اذعان دارند که اگر ما رهبری همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران داشتیم، می توانستیم جهان را فتح کنیم.

جمهوری اسلامی ایران آمریکا را متجاوز می داند
معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه چون جمهوری اسلامی ایران تابع دستورات دین اسلام است، قطعاً به درخواست کشورهای اسلامی در برخورداری از کمک های ایران لبیک می گوییم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمریکا را متجاوز می داند، مقام معظم رهبری هم تأکید دارند که هر کجا که آمریکا حضور پیدا کند ما در مقابل آن خواهیم ایستاد و ابایی از گفتن این موضوع نداریم.

معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه وظیفه معاونت بین الملل اتصال و بیان توانمندی های بسیج است، اظهار داشت: وظیفه خبرگزاری بسیج سنگین تر است و می تواند در بعد جهانی و منطقه ای این داشته ها را در فضای مجازی انتقال دهد، این موضوع جزء وظایف خبرگزاری بسیج است.

وی ادامه داد: هم مردم ایران و هم ملت های منطقه و جهان بدانند، این بسیجی را که امام راحل دستور تشکیل آن را دادند و فرمودند "بسیج جهانی اسلام"، قرار است کاری انجام دهد و به صرف تشکیل یک سازمان نیست و این سازمان باری را از دوش ملت ها بردارد.

رسالت خبرگزاری بسیج، انتقال دستاوردهای بسیج در فضای مجازی
کاظمی با اشاره به اینکه بسیج در حوزه های علمی، کشاورزی، پزشکی، عمران و غیره که نیازمندی کشور و منطقه و جهان آن را می طلبد، توانمندی های خاصی دارد، اظهار داشت: این داشته ها باید معرفی شوند و ما به صورت رسمی در جلسات با مکاتبات و نشست ها این کار را انجام می دهیم و خبرگزاری می تواند این توانمندی ها را به صورت گزارش در فضای مجازی منعکس کند.

معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: قطعاً این دستاوردها به گوش مسئولان، مردم و مردم مظلوم و مستضعف جهان و همه آزاداندیشان با هر دین و مذهبی خواهد رسید، مهم این است که اینها در کشورهای مختلف هدفشان کمک به انسانیت باشد، قطعاً از توانمندی بسیج بهره خواهند برد و بسیج هم از انتقال این دستاوردهای مهم مضایقه نخواهد کرد.

کاظمی با اشاره به تأکیدات رئیس سازمان بسیج مستضعفین به ارائه خدمات بسیج و انتقال رایگان دانش بسیج در حوزه های مختلف به کشورهای متقاضی بهره مندی از این ظرفیت غنی بسیج، تصریح کرد: در برخی موارد هم همت دولت ها نیاز است.

معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه هزینه های انجام گرفته در کشورهای حوزه مقاومت توسط دولت های این قبیل کشورها تأمین می شود، خاطر نشان کرد: ما فقط علم این دستاوردها را در اختیار آنها قرار می دهیم و امکانات هم به صورت بازرگانی خرید و فروش، وسهم جمهوری اسلامی ایران پرداخت می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار