خبرهای داغ:
سردار معروفی:

شهدا جزو‌ خوش‌ اقبال‌ترین افراد جامعه بودند چراکه با خداوند متعال معامله کردند

سردار معروفی تصریح کرد: شهدا استحکام درونی داشتند و‌ دارای صفاتی همچون ایمان واقعی به خدا، صبر در مقابل سختی ها، بصیرت و ولایت باوری بودند.
کد خبر: ۹۵۰۵۴۰۴
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸

شهدا جزو‌ خوش‌ اقبال‌ترین افراد جامعه بودند چراکه با خداوند متعال معامله کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ، سردار حسین معروفی عصر امروز یکشنبه در مراسم تکریم و بزرگداشت خانواده معظم شهدا و جانبازان سازمان بسیج مستضعفین که در سالن ۵ آذر برگزار شد در سخنانی افزود:  شهدا توانستند با اهدای جانشان ، راه صد ساله را در یک شب طی کنند. 

وی با ابلاغ سلام سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به حضار شرکت کننده در این مراسم خاطرنشان کرد: علت اینکه امام راحل فرمودند مردم ما از مردم عصر رسول الله (ص) و عصر سیدالشهدا (ع) بالاتر بودند این است که مردم آن دوران امام خود را شهید و اموال ایشان را غارت کردند اما مردم مسلمان ما با اهدای ۱۸۸هزار شهید و حدود ۶۰۰هزار جانباز و حدود۴۰هزار اسیر، اجازه ندادند به دین خدا اهانت ، امام جامعه شهید و به ناموس مردم تجاوز شود. 

سردار معروفی تصریح کرد: شهدا استحکام درونی داشتند و‌ دارای صفاتی همچون ایمان واقعی به خدا، صبر در مقابل سختی ها، بصیرت و ولایت باوری بودند لذا مشاهده کردیم شهدا از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی به علت برخورداری از این صفات والا ،دشمنان را حقیر می دیدند و در مواقعی مانند عملیات کربلای ۵ که تن در مقابل تانک قرار گرفته بود به خوبی توانستند ایستادگی کنند. 

وی تصریح کرد: در ۸ سال دفاع مقدس شاهد سبقت رزمندگان اسلام در جان دادن در راه خدا بودیم که به غیر از کربلا ، نمونه دیگری برای آن نمی توان مشاهده کرد لذا مردم نام شهدا را بر چشمان خود می گذارند. 

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین افزود: شهدا به علت بصیرت بالایی که داشتند، خود را با اعمال و رفتار و گفتار حضرت  امام  خمینی (ره)تنظیم می کردند و در عصر فعلی در غیاب امام زمان (عج) ما نیز ما باید اعمال و‌ رفتار و گفتار خود را با نایب ایشان یعنی ولی فقیه تنظیم کنیم‌‌. 

وی همچنین با ذکر خاطره ای از شهید حاج قاسم سلیمانی افزود :حاج قاسم حدود ۲۷سال قبل وقتی شبی در کرمان مهمان ایشان بودم به من گفت از خدا دو خواسته دارم یکی آن که توفیق وقف انقلاب شدن را به من بدهد و دیگر اینکه آنقدر مشغله پیدا کنم که حتی فکر گناه  نیز  نکنم. 

سردار معروفی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه در طول ۷سال حضور در دفاع مقدس شاهد شهادت ۶۷۰نفر از دوستان و رفقایش بوده است خطاب به حضار گفت: کف پای شما خانواده شهدا و جانبازان را می بوسم و به آن بوسه، افتخار می کنم. 

 

گفتنی است این مراسم که با دعوت از ۱۰۷خانواده معظم شهدا و جانبازان بالای ۷۰درصد سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد علاوه بر تقدیر از این عزیزان ، از پدر شهیدان بیات سرمدی و میرعلی اکبری که هر کدام سه شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و همچنین از دو جانباز جنگ تحمیلی آقایان حمید حق شناس و حسین نوری شیرازی تقدیر ویژه شد. 

همچنین پس از پایان مراسم ، حضار پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا ، در کنار یکدیگر روزه خود را افطار کردند. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار