نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

اقتدار ارتش زمینه ساز آرامش مردم و مایه دغدغه‌ دشمنان شده است

آیت الله محامی گفت: اقتدار ارتش و حضور مقتدرانه نیروهای آن زمینه ساز آرامش خاطر مردم و برای دشمنان نیز دغدغه آور است.
کد خبر: ۹۵۰۴۳۹۲
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرنگاربسیج از زاهدان، آیت‌الله مصطفی روز پنجشنبه در ‌دیدار امیر احمدی افشار فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر۸۸ زرهی زاهدان با اشاره به فضیلت‌های شب‌های قدر اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب در جایگاه رهبری انقلاب اسلامی اوضاع و تحولات کشور را رصد کرده و در طول سال نیز نکات ویژه‌ای را اعلام می‌کنند و از ابتدای سال تاکنون نیز در خصوص شعار سال و تبیین و الزامات آن مکرر با مسوولان صحبت‌هایی داشته‌اند.

وی بیان کرد: در هر کشوری اگر پیشرفت و تحولی وجود دارد پیش‌نیاز آن استقلال و امنیت کشور است به گونه‌ای که اگر آن کشور مورد تاخت و تاز دشمن قرار گیرد هیچ روز خوش و حال خوبی نخواهد داشت.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: اگر یک کشور غرق در امکانات بوده اما فاقد امنیت باشد قطعا شاهد پیشرفت آن کشور نخواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به جایگاه ارتش در تامین امنیت و استقلال کشور گفت: اگر کشوری مورد طمع و تعرض دشمنان از هر جهتی قرار گیرد قطعا تامین امنیت و استقلال آن هم بسیار حساس‌تر و سخت‌تر است.

آیت الله محامی تصریح کرد: چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن ارتش توانسته نقش آفرینی خوبی در جامعه داشته باشد.

وی گفت: اقتدار ارتش و حضور مقتدرانه نیروهای آن مایه آرامش خاطر مردم و برای دشمنان نیز دغدغه آور است.

وی تاکید کرد: خداوند نیز در قرآن کریم می‌فرمایند آنقدر باید اقتدار داشته باشید که دشمن خیال حمله به شما را در سر نپروراند و اگر حمله کرد شما بتوانید مقاومت کنید و این یک سطح از آمادگی است و سطح دیگر نیز اقتدار بازدارنده است که دشمن جرئت حمله به آن کشور را ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه ارتش در بحث امنیت پایدار عملکرد خوبی داشته است افزود: کشور ما در برخی عرصه ها از جمله عرصه‌های علمی، فناوری و دفاعی رو به رشد و پیشرفت بوده و در برخی از مسائل اقتصادی نیز دچار مشکل هست که این مشکلات به کم کاری خود ما مربوط است اگرچه که دشمن دشمنی خود را دارد.

امام جمعه زاهدان افزود: اگر ما در جامعه روحیه جهادی را حفظ کنیم و در احکام اسلامی مقید باشیم و فرهنگ بسیجی نیز در جامعه حاکم باشد قطعا اوضاع کشور به مراتب بهتر از این خواهد شد.

آیت‌الله محامی خاطرنشان نشان کرد: در دوران دفاع مقدس امکانات کم و فشار دشمن زیاد بود اما همین روحیه جهادی و بسیجی توانست جلوی اشرافی گری، راحت طلبی و فساد مالی و اخلاقی را در کشور بگیرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: در جبهه جنگ نظامی ،اقتصادی و فرهنگی اگر برای خدا کار کنیم قطعا خدا نیز در این مسیر ما را یاری خواهد کرد.

وی بیان کرد: برای اینکه تحول و رشد در کشور جریان داشته باشد نیروهای نظامی و ارتش نیز باید همین تحول و رشد را در مجموعه خود داشته باشند تا دچار توقف و ایستایی نشوند و این مهمترین رکن نگهدارنده استقلال کشور است.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه ارتش باید در همه جنبه های مهارتی و نظامی همگام با کشور پیشرفت کند ادامه داد: در دوران دفاع مقدس تجهیزات و امکانات بسیار کم بود اما نقطه قوت ما در جنگ حضور نیروهای مومن و رزمنده بود.

وی گفت: اگر امروز دشمن در کشور در بحث فرهنگی و اقتصادی رخنه‌ای ایجاد کرده باید نیروهای نظامی و ارتش توجه داشته باشند که این رخنه به آن‌ها نیز آسیبی وارد نکند چرا که در این صورت کشور هیچ‌گونه حفاظت و امنیتی نخواهد داشت.

ارسال نظرات