مدیرکل کمیته امداد استان تهران عنوان کرد:

با پرداخت حداقل ۱۰ هزار تومان؛ در طرح «هر ایرانی یك یتیم» شركت كنید

مدیر كل كمیته امداد استان تهران گفت: هدف ما از برگزاری طرح «هر ایرانی یك یتیم» ایجاد یك شبكه اجتماعی از خیرین و نیكوكارن برای رسیدگی به امور نیازمندان است. مردم می توانند با حداقل ده هزار تومان در طرح حمایت از ایتام و محسنین مشاركت كنند.
کد خبر: ۹۵۰۴۱۴۸
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سید ابوالفضل پرپنچی مدیر كل كمیته امداد استان تهران در گفت و گو با «شهر آفتاب» شبکه رادیویی تهران درخصوص اجرای طرح «هر ایرانی، یك یتیم» اظهار کرد: كمیته امداد امام خمینی(ره)، طرح اكرام ایتام را از نیمه دوم سال ۱۳۷۸ با هدف حمایت از كودكان یتیم و طرح محسنین را از سال ۱۳۹۰ به صورت آزمایشی در ۵ استان از جمله استان تهران با هدف كمك و حمایت از كودكان با سرپرست ناتوان یعنی كسانی كه پدر دارند، ولی به منظور تامین نیازمندی شان بایستی در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی و درمان به آن‌ها كمك شود راه اندازی كردیم.

وی افزود: در این طرح افراد نیكوكار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یك یا چند فرزند در اینطرح شركت می‌كنند. ۸۰ میلیون یتیم و محسنین نداریم بلكه خیرین می‌توانند یك یا چند فرزند را حمایت كنند. هر یتیم و بد سرپرست ممكن است ۱۰ تا ۲۰ حامی داشته باشد و هر كدام یك مبالغی را به حساب آن‌ها واریز كنند.

پرپنچی در پاسخ به این پرسش كه كسانی كه كمك می‌كنند در طرح اكرام ایتام خودشان مستقیما وارد عمل می‌شوند یا به واسطه كمیته امداد كمك رسانی می‌كنند؟ تصریح كرد: افزایش حس مسئولیت پذیری در قشر‌های مختلف جامعه، گسترش فرهنگ دستگیری از نیازمندان، یاری رساندن به فرزندان یتیم و غیریتیم نیازمند، بهبود وضعیت معیشتی، تحصیلی و درمانی آنها و همچنین ایجاد یك شبكه اجتماعی از خیرین و نیكوكارن برای رسیدگی به امور نیازمندان از جمله اهداف ما از برگزاری طرح «هر ایرانی یك یتیم» است. در این طرح همه‌ی كمك‌های مالی مستقیما به حساب خود یتیم و محسنین واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، تصریح كرد: تعداد حامیان استان تهران ۸۵ هزار و ۱۱۷ نفرهستند كه از ۲۳ هزار و ۲۱۳ یتیم و محسنین ما حمایت می‌كنند. حامیان می‌توانند از طریق مراكز و مناطق كمیته امداد سراسر كشور و استان تهران، مراكز نیكوكاری تحت پوشش كمیته امداد، ارسال عدد ۱ به سامانه پیامكی ۳۰۰۰۳۳۳۳ و مراجعه به وبگاه ekram.emdad.ir در طرح «هر ایرانی یك یتیم» شركت كنند. حامیان مالی می‌توانند با پرداخت حداقل ۱۰ هزار تومان در این طرح مشاركت واز ایتام و محسنین حمایت كنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار