مدیرعامل ستاد دیه استان همدان:

۳۱۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در سال ۱۴۰۱ آزاد شدند

همدان- مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: طی سال گذشته پیش بینی ما آزادی ۲۵۵ نفر بود اما با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی با کمک مردم ۳۱۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند.
کد خبر: ۹۵۰۳۱۹۶
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، یداله روحانی منش در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: سال گذشته در ستاد دیه ۳۱۱ نفر آزاد شدند که از این تعداد ۱۶ نفر خانم و ۲۰۵ نفر آقا بودند.

وی با بیان اینکه حدود ۷۷ میلیارد تومان بدهی این افراد بود و چند مورد مهریه و نفقه بود که بدهی به شاکی پرداخت شد و افراد به زندگی خود بازگشتند، گفت: در حال حاضر ۲۴۵ نفر در زندان‌های استان زندانی داریم که ۵ نفر از آنها خانم هستند که بدهی آنها  چند میلیارد تومانی است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته برنامه‌ای با عنوان «زندان جای مادران نیست» برگزار شد، افزود: که امسال نیز این برنامه اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به تقارن سال نو با ماه مبارک رمضان عنوان کرد: جشن گلریزان در ۲۴ ماه رمضان در امامزداه عبدالله(ع) همدان برگزار می‌شود.

روحانی منش خاطرنشان کرد: طی سال گذشته پیش بینی ما آزادی ۲۵۵ نفر بود اما با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی با کمک مردم ۳۱۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند که حدود ۷۷ میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رقم گذشت از شکات بود و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رقم آورده مددجویان بوده است و از صندوق تامین خسارت ۴۸۰ میلیون تومان گرفته شده، گفت: همچنین این صندوق موظف است پرداخت دیاتی که برای سوانح رانندگی ایجاد می‌شود پرداخت کند و این به صورت قانون درآمده است که به صورت بلاعوض باید پرداخت کند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان ابراز کرد: از رسانه‌ها می‌خواهیم اخبار کمک‌هایی را که به این مجموعه می‌شود در اختیار مردم قرار دهند چرا که این مجموعه با کمک مردم اداره می‌شود؛ حدود ۲۰ میلیارد تومان آورده مردم است که حاصل آن آزادی ۳۱۱ نفر بود.

وی گفت: خیرینی که می‌خواهند به آزادی زندانیان کمک کنند می‌توانند به ستاد دیه مراجعه کنند و مبلغی را به عنوان وام قرض الحسنه بگیرند و آن مبلغ را برای آزادی مددجویان و جرائم غیر عمد اهدا کنند.

روحانی منش با بیان اینکه امسال دیه جرائم غیرعمد ۹۰۰ میلیون تومان شده است، تصریح کرد: ستاد دیه تنها مجموعه‌ای است که با کمک‌های مردمی اداره می‌شود وسال گذشته قریب به ۹ میلیارد تومان کمک مردمی داشتیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار