با حضور شخصیت های برجسته نظام صورت می گیرد

انجام کارهای پژوهشی در جامعه علما و خطبا/ از پاسخ به شبهات مربوط به حجاب تا تربیت مبلغان جوان

کارهای پژوهشی در جامعه علما و خطبا از پاسخ به شبهات مربوط به حجاب تا تربیت مبلغان جوان با حضور شخصیت های برجسته نظام جمهوری اسلامی صورت می گیرد.
کد خبر: ۹۵۰۲۲۰۵
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸

 

به گزارش روابط عمومی جامعه علما و خطبا، حجت الاسلام والمسلمین امیر میثم سعیدی، از بنیانگزاران این تشکیل حوزوی و علمی و پژوهشی، گفت: جامعه علما و خطبا حدود هشت سال پیش تشکیل شد و اکنون به مرحله ای رسیده است که جلسات آن با محوریت پژوهش در مسائل روز مرتبط با فقه با حضور شخصیت هایی همچون آیت الله دکتر سید محمود علوی، عضو مجلس خبرگان رهبری و وزیر سابق اطلاعات، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، خطیب نام آشنا، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و برخی دیگر از شخصیت های نام آشنای فرهنگی و سیاسی و علمی و حوزوی برگزار می شود.

بیانیه گام دوم انقلاب باید محور فعالیت های تبیینی ما باشد

بنا بر این گزارش، آیت الله سید محمود علوی در جلسه جامعه علما و خطبا در مسجد فخرآباد تهران با بیان اینکه همه باید برای پاسخ به سوالات و شبهات مردم به ویژه نسل جوان، احساس تعهد کنند، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب باید محور فعالیت های تبیینی ما باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: تلاش ما در جامعه علما و خطبا همین است که بتوانیم پاسخ شبهات مردم به ویژه نسل جوان را بدهیم و این وظیفه با توجه به اغتشاشاتی که دشمن از شهریور ما در کشور آغاز کرد، بیشتر شده است.

کارهای پژوهشی باید بیشتر از گذشته جزو اولویت های کاری روحانیون باشد

آیت الله کاظم صدیقی نیز با بیان اینکه تشکیل جامعه علما و خطبا اقدام مبارکی برای گردهم آیی علما و خطبا است، گفت: کارهای پژوهشی باید بیشتر از گذشته جزو اولویت های کاری روحانیون باشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: روحانیون در هر جایگاهی که هستند از امام جماعت تا خطیب باید بتوانند توانایی پاسخگویی به شبهات مردم را داشته باشند.

برگزاری جلسات جامعه علما و خطبا با محوریت مسائل پژوهشی جزو کارهای بسیار خوب بوده است

حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان نیز با بیان اینکه برگزاری جلسات جامعه علما و خطبا با محوریت مسائل پژوهشی جزو کارهای بسیار خوب بوده است، گفت: همه باید برای رونق مسائل دینی در کشور و ترویج سبک زندگی علوی و فاطمی تلاش کنیم و کار جامعه علما و خطبا در این راستا بسیار ستودنی است.

این خطیب دینی در ادامه با بیان اینکه جلسات جامعه علما و خطبا با محوریت آموزه های قرآنی و معارفی برگزار می شود، گفت: انشاءالله خروجی و نتیجه این جلسات، بتواند در به دست عموم خطبا و روحانیون و مبلغان در سطح کشور برسد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین دفتری نیز با اشاره به برگزاری جلسات جامعه علما و خطبا با حضور شمار زیادی از ائمه جماعات مساجد و استادان و طلاب حوزه علمیه و مبلغان و خطبا در ماه رمضان در مسجد فخرآباد تهران، گفت: این تشکل در طول سال نیز فعالیت های خوبی در حوزه پژوهشی برگزار می کند. بسیاری از شخصیت های مهم دینی و فرهنگی و علمی و حوزوی مشهور کشور از حضور مستمر خود در جلسات جامعه علما و خطبا خبر دادند.

مدیر جلسات جامعه علما و خطبا افزود: یکی از کارهای ما در این تشکیل حوزوی و پژوژهشی، بهره مندی از ظرفیت جوانان و همچنین تلاش برای تربیت مبلغان جوان ارزشی است که پای کار انقلاب اسلامی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین امیر میثم سعیدی نیز در ادامه با بیان اینکه هر تشکلی که در کشور تشکیل می شود باید نتایج ملموسی برای رفع مشکلات کشور داشته باشد، اظهار کرد: الحمدالله جامعه علما و خطبا با همین رویکرد تشکیل شده است و انشاءالله به بهره مندی از نصایح بزرگان حوزه و حضور شخصیت هایی همچون آیت الله دکتر سید محمود علوی، عضو مجلس خبرگان رهبری و وزیر سابق اطلاعات، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، خطیب نام آشنا، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، باری از دوش نظام جمهوری اسلامی برداریم.

این عضو جامعه علما و خطبا گفت: اکنون موضوع حجاب مسئله روز کشور است و مقام معظم رهبری درباره آن فرمودند که رعایت حجاب، موضوع شرعی و سیاسی است بنابراین همه ما باید برای ترویج این فریضه تلاش کنیم و برای این کار باید با زبان نسل جوان آشنا باشیم.

این پژوهشگر و از مسئولان جامعه علما و خطبا افزود: هر طلبه و مبلغی باید پژوهش های موردی را با هدف رفع یکی از آسیب های و معضلات محلات در دستور کار قرار دهد و هدف و رسالت مهم جامعه علما و خطبا، تلاش در همین راستا است.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار