خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا:

قران دلهای انسان را به نور و معرفت روشن می کند/بهار مومنین شبهای طولانی بهار است

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی گفت: در فصل بهار هستی جان دوباره میگیرد و با عبور از زمستان حیات دوباره پیدا میکند.گذر از زمستان و رسیدن حیات دوباره بهار درس معاد شناسی به انسان می‌دهد.
کد خبر: ۹۵۰۲۱۵۱
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲

قران دلهای انسان را به نور و معرفت روشن می کند/بهار مومنین شبهای طولانی بهار است

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حجت الاسلام والمسلمین ایمانی در همایش خانوادگی کارکنان سپاه گرگان گفت: بهار در عربی به معنی ربیع می باشد. در فصل بهاردر دین ما بهار تنها خلاصه در طبیعت نمی‌شود، در آموزه های دینی ما بهار انواع مختلفی دارد، یکی از این بهار ها قرآن کریم است که از آن به بهار دل تعبیر می‌شود. قران دلهای انسان را به نور و معرفت روشن می کند و دلهای مرده را زنده میگرداند.

وی افزود: قران کریم که از معجزات پیامبر اخر الزمان است هدایت کننده و راهگشای انسان هاست، خوب است که انسان در بهار عبادت که ماه مبارک رمضان است به تلاوت و استماع قران و انس به آن همت گمارد.

ایمانی اظهار داشت: بهار بعدی بهار مومنین است امام صادق (ع) می‌فرمایند: فصل زمستان که شب ها طولانی است بهار مومنین است زیرا مومنین میتوانند به عبادت و راز و نیاز با خداوند بپردازند و برای آخرت خود توشه اخروی جمع کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا تصریح کرد:در فصل بهار هستی جان دوباره میگیرد و با عبور از زمستان حیات دوباره پیدا میکند.گذر از زمستان و رسیدن حیات دوباره بهار درس معاد شناسی به انسان می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بارش باران با فصل بهار رابطه مستقیم دارد، بهاری که به واسطه بارش  باران زمین را بعد از مرگش دوباره احیا میکند و خداوند در آیات متعددی از قرآن از جمله آیه ١۶۴ سوره بقره به آن اشاره کرده است که تماماً این آیات یادآور معاد و حیات دوباره انسان پس از مرگ است و عبرت و درسی است که خداوند در این فصل برای بنده های متفکر خود قرار داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار