خبرهای داغ:

بازدید بیش از ۱۸ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان

همزمان با ایام نوروز ۱۸ میلیون و ۲۰۶هزار و ۲۰۹ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری خوزستان انجام شد.
کد خبر: ۹۵۰۱۸۵۹
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: آمار بازدید به تفکیک از جاذبه‌های تاریخی (به استثنای راهیان نور و منطقه آزاد اروند) پنج میلیون و ۵۱ هزارو۲۳۵نفر، طبیعی پنج میلیون و۳۹۳ هزار و ۵۵۳ نفر، تفریحی ۲میلیون و ۹۷۴هزار و ۳۱۰ نفر، صنایع دستی ۵۲۸ هزار و ۵۰۲ نفر، سلامت چهار هزار و ۳۰۰ نفر، فرهنگی ۴۶۶هزار و ۳۷ نفر، مذهبی یک میلیون و۶۱۸ هزار و۹۷۷ نفر، دستساز ۲ میلیون و ۱۷ هزار و ۴۸ نفر و موزه‌ها ۱۵۲ هزار ۲۴۷ نفر بوده است.بازدید بیش از ۱۸ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان

 

جمال عامری نسب مجموع اقامت گردشگران در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری را پنج میلیون و ۵۹۱ هزار و ۶۳۷ نفر عنوان کرد و افزود: در این ایام یک میلیون و ۷۷۵ هزار و ۴۱۵ نفر اقامت کننده در اقامتگاه‌های رسمی شامل هتل، اقامتگاه‌های سنتی و بومی مجتمع‌های گردشگری، مهمان پذیر‌ها و... از خدمات این مراکز بهره‌مند شدند.

 

وی با اشاره به آمار سال قبل اقامت کنندگان در این بازه زمانی افزود: مجموع اقامت کنندگان در سال قبل یک میلیون و ۹۴۰هزار و ۶۶۹ نفر بوده که امسال با بیش از پنج میلیون نفر رشد ۱۸۸درصدی داشته است.

 

عامری نسب مجموع بازدید‌های نظارتی کارشناسان از تاسیسات گردشگری شامل هتل ها، آژانس ها، اقامتگاه‌های سنتی و ... در سال گذشته ویژه نوروز را ۳۶۴ مورد اعلام کرد و افزود: امسال ۵۸۴ مورد بازدید انجام شده که نسبت به سال گذشته رشد۶۰ درصدی داشته است. همچنین مجموع اخطار و تاکید تعلیق و نواقص تاسیسات گردشگری در سال گذشته ۷۰ مورد گزارش شد که این رقم نیز امسال ۷۷ مورد ثبت شده است که از این نظر رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ادامه داد: مجموع شکایات واصله در ایام نوروز توسط گردشگران اقامت داشته در تاسیسات گردشگری از ۱۰۲ مورد سال گذشته به ۶ مورد در سال جاری رسیده است که این شرایط نشان از نظم و خدمات بهتر در این اماکن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار