خبرهای داغ:
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج گتوند؛

برگزاری جشن نوروز در گتوند

حجت الاسلام عسکری با اشاره به برگزاری جشن نوروز گفت: اسلام به آداب و رسوم درست و خداپسندانه احترام می‌ گذارد، نمونه این رویکرد اسلام در مواجهه با جشن نوروز ایرانی‌ هاست که جایگاه والایی در این دین و مکتب دارد.
کد خبر: ۹۵۰۱۶۳۲
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۶

 

حجت الاسلام محمود عسکری در گفتگو با خبرنگار بسیج گتوند گفت: عید نوروز در خانواده‌ های ایرانی با ذکر و دعا شروع می‌شود. صدای قرآن خواندن پدر در گوشه سفره هفت سین و نوای دل‌ نشین مادر که دعای تحویل سال را زمزمه می‌ کند، همگی نشان از جایگاه دین در عید باستانی ایرانی دارد. عیدی که قرن‌ هاست با آموزه‌ های اسلامی گره خورده و پربرکت شده است. 

 

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج گتوند ادامه داد: از دید و بازدیدهای عیدانه و اجرای صله‌ رحم گرفته تا عیدی دادن و سفرهای نوروزی، همگی حکم‌هایی است که اسلام بر آن‌ها تأکید کرده است. تاریخ را هم که بخوانیم دستمان می‌ آید از زمانی که اسلام وارد ایران شد، عید نوروز هم مثل بسیاری از رسم‌ ها و آداب ایرانی، رنگ و بوی اسلامی به خود گرفت.

 

 

او افزود: علامه مجلسی روایتی به نقل از پیغمبر اکرم (ص) نوشته است با این مضمون که «گروهی از مردم ایران که به تازگی مسلمان شده بودند، در یکی از جشن‌ های نوروز، جامی از جنس نقره و پر از حلوا به عنوان هدیه برای رسول خدا (ص) آوردند. آن حضرت پرسیدند: این چیست؟ جواب دادند که: امروز نوروز، عید بزرگ ایرانی‌ هاست. حضرت فرمودند: کاش هر روز بر ما نوروز بود.»

 

عسکری اظهار کرد: تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن و حلول ماه مبارک رمضان، گواه روشنی بر عزت و سربلندی، مردمان ایران اسلامی است که با خداباوری،دین‌مداری،عزم و اعتقادی راسخ و ولایت‌پذیری، جلوه‌های اخلاص و بندگی را تصویر کشیدند.

این جشن در پارک ساحلی شهر ترکالکی برگزار شد

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار