خبرهای داغ:
همزمان با روز ملی شدن صنعت نفت

فاز ۲ پالایشگاه آبادان توسط رئیس‌جمهور به بهره برداری رسید

فاز دوم پالایشگاه آبادان به‌عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های پالایشی منطقه غرب آسیا امروز همزمان با روز «ملی شدن صنعت نفت» با حضور رئیس‌جمهور در آبادان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۹۹۹۲۹
|
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آبادان ؛ ابراهیم رییسی که صبح امروز از طریق فرودگاه آیت الله جمی وارد آبادان شد با حضور در فاز ۲ پالایشگاه این واحد صنعتی را افتتاح کرد. 

 

با افتتاح این واحد صنعتی تمام ایرانی ۳۰ درصد بنزین کشور در آبادان تامین خواهد شد. 

 

عملیات طراحی و ساخت بزرگترین واحد‌های تقطیر در جو، تقطیر در خلاء، واحد‌های گاز مایع ۱ و ۲، هوا، نیتروژن، مخازن و تاسیسات جانبی فاز دو طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه نفت آبادان با بهره‌گیری فنی و مهندسی متخصصان و سازندگان داخلی کشور به پایان رسید. 

 

به کار گیری بلندترین مشعل‌های پالایشگاهی کشور به ارتفاع ۱۲۵ متر در فاز ۲ به منظور انتشار حداقلی گاز‌های سوخته شده در فضا انجام شده است.

 

برای نوسازی بزرگترین واحد تقطیر غرب آسیا چهار سال زمان صرف شد.

 

با بهره‌برداری از فاز ۲ پالایشگاه آبادان میزان تولید بنزین از ۱۰ به ۱۴ و تولید گازوئیل از ۱۶ به ۲۰ میلیون لیتر در روز افزایش یافت.

 

پالایشگاه آبادان به‌عنوان نخستین پالایشگاه نفت غرب آسیا با قدمت ۱۱۰ ساله یکی از قطب‌های مهم پالایشی کشور به‌شمار می‌آید، اما به علت قدمت و فرسودگی روی برخی از واحد‌های آن، نو‌سازی و به‌روزرسانی با استفاده از تکنولوژی‌های روز ضروری و اجتناب‌ناپذیر بود.

به همین منظور جایگزینی و نو‌سازی این پالایشگاه در دو مرحله صورت گرفته است که مرحله اول با احداث مجموعه جدید پالایشی ۱۵۰ هزار بشکه در روز در فاز یک سال ۱۳۸۴ به بهره‌برداری رسید. مرحله دوم با احداث مجموعه جدید پالایشی با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز با عنوان طرح توسعه و تثبیت ظرفیت به پالایشگاه آبادان در فاز دو از تیرماه ۱۳۹۶ شروع شد و بخش نخست آن در آذرماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید و ظرفیت نهایی پالایشگاه در ۳۶۰ هزار بشکه در روز تثبیت شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار