خبرهای داغ:
در گفتگوی اختصاصی خبرگزاری بسیج مطرح شد:

سرهنگ ممبینی؛ یادمان های راهیان نور روزانه میزبان ۱۶ کاروان از سراسر استان و کشور هستند

مسئول سازمان اردویی و گردشگری زیارتی راهیان نور سپاه ولی عصر (عج) خوزستان عنوان کرد: روزانه حداقل ۱۶ اتوبوس زائران وارد یادمان ها می شوند و شاهد حضور ۹۰ درصدی جوانان و نوجوانان هستیم.
کد خبر: ۹۴۹۹۳۳۶
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸

 

سرهنگ ایمان ممبینی رییس قرارگاه گردشگری زیارتی راهیان نور سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری بسیج که در دفتر این نهاد انجام شد، گفت: قرارگاه راهیان نور سپاه حضرت ولی عصر(عج) به فرماندهی سردار شاهوار پور علاوه بر کارهای اجرایی و راهیان نور استانی، میزبانی زائرانی از سایر نقاط کشور را بر عهده دارد.

 

او با بیان اینکه ارتش و ناجا نیز در زمینه اعزام نیروها فعال هستند افزود: به صورت روزانه دستکم تا ۱۶ اتوبوس از نقاط مختلف استان به مناطق زیارتی راهیان نور اعزام می‌شوند.

 

البته شایان ذکر است که فقط شهرستان ماهشهر تا کنون ۷۰ اتوبوس از سطح محلات اعزام کرده است.

 

سرهنگ ممبینی همچنین با اشاره به پایان سفر دانش آموزان و دانشجویان در راهیان نور یادآور شد که حالا بازه زمانی سفر عمومی آغاز شده، اگرچه نخستین اعزام در ۹ آبان ماه بود و پس از آغاز امتحانات میان ترم متوقف سپس دوباره از تاریخ اول بهمن ماه آغاز شد که شاهد حضور چند برابری دانشجویان و دانش آموزان بودیم.

 

رییس قرارگاه گردشگری زیارتی راهیان نور سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان اضافه کرد که قرارگاه راهیان نور تا پایان تعطیلات نوروز میزبان زایران و گردشگران است و ۷ یادمان که از سوی سپاه ولیعصر اداره میگردد در تمام طول سال فعال هستند.

 

این پاسدار مسئول در سپاه حضرت ولیعصر در خصوص سایر اقدامات صورت پذیرفته از سوی قرارگاه راهیان نور گفت: قشر دانشجو و دانش آموز وقتی به وسیله قطار یا هواپیما به خوزستان سفر می‌کنند مسئولیت جابجایی آنها با اتوبوس بر عهده ما است و همچنین وظیفه تامین آب و غذا نیز به همین صورت است که فقط در طلاییه مصرف آب روزانه (به غیر از شرب) گاها تا ۱۰۰ هزار لیتر می‌رسد و این مسئله نیازمند کارهایی جدی و آماده باش خودروهای آبرسان در این زمینه هست.

 

سرهنگ پاسدار ایمان ممبینی همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه را خوب ارزیابی کرد که البته لازم است برخی از نهادها همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

 

او گفت: اقدامی موثر نیز از سوی استانداری برای تشکیل ۳ کارگروه صورت پذیرفت که شامل گروه های امنیتی و محتوایی بود.

 

کارگروه محتوایی اقداماتی را در خصوص حضور در یادمان‌ها، کارهای فرهنگی و تئاتر خیابانی انجام میدهد؛ به گفته آقای ممبینی بخشی از کارهای این کارگروه هماهنگی با وزارت ارتباط و مخابرات به منظور ارسال پیامک به شهروندان (مانند آنچه هنگام سفر به کربلا برای زائران پیامک می‌شود) است.

 

این اقدام به منظور آن است تا اگر مسافری به قصد سفر به مناطق گردشگری و طبیعی خوزستان سفر کرد، ترغیب شود تا از مناطق عملیاتی دوران جنگ نیز بازدید کند.

 

رییس قرارگاه گردشگری زیارتی راهیان نور سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در خصوص اقامتگاه ها نیز گفت: فشردگی اعزام ها زیاد شده و همواره آموزش و پرورش نیز مدارس و اقامتگاه های خود را آماده می‌کند و در سوی دیگر نیز استان‌های دیگر ظرفیت‌هایی را از سنوات گذشته در خوزستان تحت عنوان «اردوگته‌های استانی» فراهم کرده‌اند که بعضاً متمرکز و غیرمتمرکز هستند.

 

سرهنگ ممبینی همچنین موج اعزام های دانشجویی را از ۱۶ اسفند تا ۲۲ اسفند دانست که پیش از آن دانش آموزی بود و پس از آن نیز موج اعزام های خانوادگی و عمومی آغاز شد.

 

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اخبار خبرگزاری بسیج را دنبال می کند یا خیر گفت که قطعا این خبرگزاری یکی از نهادهای فعال در حوزه خبری است و نقش آن را در انتشار لحظه‌ای اتفاقات راهیان نور موثر دانست.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار