سردار سنائی راد:

توافق ایران و عربستان موجب عصبانیت دشمنان شده است

زنجان-معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه توافق ایران و عربستان موجب خشم و عصبانیت دشمنان شده است،یادآور شد:خوشبختانه با وجود چنین توافقی هیچگونه تغییری در نوع حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت و ملت های مظلوم منطقه اتفاق نخواهد افتاد.
کد خبر: ۹۴۹۹۱۳۸
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹

توافق ایران و عربستان موجب عصبانیت دشمنان شده است

سردار رسول سنائی راد در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛با اشاره به توافق صورت گرفته بین ایران و عربستان اظهار کرد:توافق سه جانبه ای که بین ایران عربستان و چین  صورت گرفت حاصل چندین دور گفتگوی قبلیست که سرانجام در روز جمعه اعلام شد و لذا مقدماتی داشت.  

وی با بیان اینکه سه کشور در این ماجرا نفع می برند ،افزود:اگرچه چینی ها نقش میانجی گیری را برعهده داشتند اما واقعیت این است که چینی ها که اقتصاد آینده دنیا را دارند تامین انرژی و اهمیت انرژی برایشان مهم بوده و ایران و عربستان در منطقه غرب آسیا نیز به لحاظ برخورداری از منابع انرژی و نقش در تامین امنیت انتقال انرژی در این منطقه دارای نقش هستند. 

سردار سنائی راد با اشاره به اینکه امروز نوعی رقابت بین کشورهای چین و آمریکا وجود دارد که این رقابت در منطقه غرب آسیا نیز برای چینی ها موضوعیت دارد،تصریح کرد:غرب آسیا در طی سالیان طولانی به عنوان حوزه نفوذ سنتی آمریکا بوده که امروز چینی ها به دنبال توسعه حوزه نفوذ و رقابت با آمریکا هستند. 

  وی با اشاره به اینکه همراه کردن دو کشور ایران و عربستان می تواند این پیام را هم به آمریکایی ها بدهد که متحد سنتي مثل عربستان در شرایط جدید پذیرای نظم جدیدی هستند،گفت:بنابراین چینی ها نیز انگیزه ای فراتر از دیپلماسی در این ماجرا داشتند. 

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه سعودی ها و تیم حاکم بر ریاض تجاربی را کسب کردند که آن ها را متفاوت از زمان شروع کار قرار داده است،تصریح کرد: به طور مثال از زمان روی کار آمدن بن سلمان ،وی به ماجرای یمن  ورود کرده و نیز در مصاحبه ای به شکل نامناسبی از جمهوری اسلامی یاد کرد اما بعدها به این نتیجه رسید که یمن میتواند به مثابه یک باتلاق برای بلعیدن منابع عربستان عمل کند.  

سردار سنائی راد با بیان اینکه آمریکا و عربستان در سال های اخیر یمن را رها کردند،گفت: چرا که از نگاه آنها یمن به عنوان فضا و میدانی برای مصرف تسلیحات و بازار فروش سلاح پدید آمده که سعودی ها متوجه این مهم هستند. 

  وی با بیان اینکه سعودی ها می دانند که تنش با ایران  می تواند برای آنها هزینه هایی در پی داشته و با اتکا به قدرت فرامنطقه ای نمی توانند بازی های خود را اجرا کنند،افزود:جمهوری اسلامی نیز می داند که وجود چالش بین دو کشور اسلامی  زمینه نفوذ صهیونیست ها را فراهم کرده و هزینه هایی را فراتر از دو کشور به جهان اسلام وارد می کند.  

سردار سنائی راد با اشاره به اینکه پس از این توافق امروز زمزمه هایی از تقاضای گفت وگو و ارتقای سطح روابط با سایر کشورهای عربی نیز مطرح است،گفت:همچنین ایران این پیام را به دنیا مخابره کرد که هیچگاه به دنبال تنش نبوده و همواره از مذاکره و ارتباط  با سایر کشورها با اولویت های کشورهای منطقه اسلامی استقبال می کند. 

  وی در پایان با اشاره به اینکه توافق ایران و عربستان موجب خشم و عصبانیت دشمنان شده است،یادآور شد:خوشبختانه با وجود چنین توافقی هیچگونه تغییری در نوع حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت و ملت های مظلوم منطقه اتفاق نخواهد افتاد و با وجود برخی اختلافات بین دو کشور توافق و مذاکره می تواند منافع هر دو کشور را تامین کند.   

ارسال نظرات
آخرین اخبار