خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان خبر داد؛

رزمایش نهال کاری در راستای محقق شدن ایران سرسبز/ افتتاح گلخانه دهکده اقتصاد مقاومتی

سردار حسن شاهوار پور در رزمایش «نهال کاری» که امروز برگزار شد گفت: بنا بر فرموده رهبر انقلاب نیاز است که هر ایرانی ۳ درخت بکارد و امروز نیز بر همین اساس در هفته درختکاری رزمایشی در این جهت برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۸۴۹۰
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اهواز؛ 

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در رزمایش نهال کاری گفت:  از همه مردمی که به فکر ایران بزرگ‌ و سلامتی مردم و فضای سبز هستند، خواست هر نفر ۳ درخت در مناطقی که ریزگرد خیز هستند یا حتی در میادین و بلوار‌ها بکارند.

 

سردار شاهوار پور همچنین با اشاره به ریزگرد خیز بودن استان خوزستان افزود: سپاه در جهت بیابان زدایی به کمک منابع طبیعی رفته و بیش از ۱۵ هزار هکتار نهال کاری صورت پذیرفته و انتظار می رود این نهضت ادامه یابد ، ضمن آنکه کاشت یک میلیون  اصله درخت به همت بسیج سازندگی و گروه های جهادی  در سراسر استان از برنامه‌های سپاه حضرت ولیعصر برای آینده است.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع آبیاری درختان نیز اشاره کرد و یادآور شد که تا حد امکان سعی شده از روش‌هایی نوین آبیاری در آن استفاده گردد.

 

این فرمانده ارشد نظامی در خصوص افتتاح گلخانه دهکده اقتصاد مقاومتی نیز توضیح داد که بخشی از کار مربوط به تولیدات گلخانه‌ای است که از موضوعات مهم آن نیز «در سطح کم، تولید بیشتر» است و همان کشاورز نوین عنوان می‌شود.

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان همچنین با اشاره به راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی در خوزستان افزود : در این دهکده اقداماتی از جمله تولید محصولات گلخانه‌ای در سطح کم ، نشا ، محصولات باغی در طح پنج هزار مترمربع ،پرورش انواع طیور بومی استان ، کشتارگاه بلدرچین ، مزرعه باغی متشکل از نخیلات و مرکبات مثمر ، همچنین مرکز ترک اعتبار با رویکرد بازگشت به کار پس از سم زدایی بدن افراد درحال انجام است.

 

سردار شاهوارپور همچنین از برگزاری نمایشگاهی با تلاش بسیج سازندگی از روز سه شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اهواز خبر داد و افزود : در این مجموعه دستاوردهای کارآفرینان با رویکرد اقتصاد خانگی که اغلب بانوان هستند عرضه خواهد شد.

وی بر حمایت از این مشاغل از سوی جهاد سازندگی و وزارت اقتصاد با ارائه تسهیلات و پشتیبانی در همه زمینه ها تاکید کرد

 

سرهنگ سید اسلام موسوی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان در این رزمایش عنوان کرد: 

در هفته درختکاری بنا بر فرمان مقام معظم رهبری که هر ایرانی سه نهال بکارد، امروز هم کادر و نیروهای جهادی بسیجی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان  با همراهی فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان نهال کاشتند ان شالله همه بسیجیان این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

سرهنگ موسوی با اشاره به پروژه ای که افتتاح شد گفت:  گلخانه یکی از بخش های دهکده اقتصاد مقاومتی است که دهکده اقتصاد مقاومتی یک کار تسهیل گری برای اشتغالزایی است که در پنج نقطه از استان کارهای مطالعاتی آن شروع و در حال اجرایی است امید که در سراسر استان این مورد را به عنوان یک الگوی اشتغالزایی معرفی کنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار