گزارش تصویری:

مانور مقابله با آلودگی نفتی دریا در پایانه نفتی خارگ برگزار شد

هدف از برگزاری این مانور، سنجش میزان آمادگی و سرعت عمل در برابر هرگونه آلودگی نفتی و ارزیابی توان تجهیزاتی موجود در هنگام مواجهه با سوانح به‌ویژه آلودگی دریا بود.
کد خبر: ۹۴۹۶۹۵۴
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خارگ:

عباس غریبی سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران اظهار داشت: هدف از برگزاری این مانور، سنجش میزان آمادگی و سرعت عمل در برابر هرگونه آلودگی نفتی و ارزیابی توان تجهیزاتی موجود در هنگام مواجهه با سوانح به‌ویژه آلودگی دریا بود.

 غریبی تاکید کرد: برگزاری این چنین مانورهایی نقشی مهم درسنجش و ارتقا میزان آمادگی نیروها در شرایط اضطرار دارد و این مانور یکی از مهمترین مانورهایی بود که در پایانه نفتی خارگ برگزار و با موفقیت به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.

محمدجواد دریالعل رییس HSE پایانه نفتی خارگ درباره مراحل اجرای مانور افزود: طبق سناریوی طراحی‌شده پس از اعلام مشاهده لکه نفتی و بررسی میزان آلودگی، شرایط اضطرار اعلام و گروه‌های عملیاتی متشکل از بهداشت، ایمنی و محیط زیست (فرمانده صحنه و مجری مانور)، عملیات دریایی، ترابری، عملیات صادرات، حراست، روابط عمومی و ... به صورت آماده‌باش در صحنه حاضر و شرایط عملیاتی مقابله با لکه نفتی اجرا شد.

دریالعل تصریح نمود: با انتقال تجهیزات، عملیات محصورسازی آلودگی و بوم‌ اندازی اجرا و پس از جمع‌آوری کامل لکه نفتی، شست‌وشوی تجهیزات و ادوات بکار رفته، مانور طبق طرح پیش بینی شده با موفقیت پایان یافت‌.

(جهت نمایش عکس در اندازه بزرگ لطفا بر روی آن کلیک نمایید)

ابتدای گزارش........

ارسال نظرات