هفته امور تربیتی فرصت مناسبی برای آشنایی دانش آموزان با ارزش‌های اسلامی است

امام جمعه شهر اهرم درآیین غبار روبی قبور مطهر شهدای شهر اهرم که به مناسبت روز امور تربیتی برگزارشدگفت:فلسفه وجودی امور تربیتی انسان سازی است.
کد خبر: ۹۴۹۵۸۶۳
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان ،حجت الاسلام پهلو زاده امام جمعه شهر اهرم در آیین غبار روبی قبور مطهر شهدای شهر اهرم که به مناسبت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی توسط اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد گفت:هفته امور تربیتی فرصت مناسبی برای آشنایی دانش آموزان با ارزش‌های اسلامی است.

امام جمعه شهر اهرم در ادامه ضمن تبریک روز امور تربیتی افزود:ماموریت و وظیفه اصلی آموزش و پرورش توجه به موضوع تربیتی است تا دانش آموزان را با تربیت دینی و اسلامی برای داشتن یک زندگی سعادتمندانه بیشتر آشنا کنیم.

حجت‌الاسلام پهلو زاده تأکید کرد:تربیت دینی لازمه زندگی بشر است و زندگی بدون تربیت اسلامی میدان دادن به زشتی ها و شهوات است که زندگی را تیره و تار می کند. نوجوان ما در برهه ای از زمان زندگی می کنند که چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی با بیشترین هجوم آموزه های غیر دینی و غیر اخلاقی مواجه هستند لذا والدین و مربیان عزیز می بایست با شیوه های تربیت دینی آشنا باشند.

روح الله غلامیان رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان تنگستان نیز درادامه گفت:بدیهی است که استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش ها، رفتارها، دانش‌ها و مهارت‌های آن به نسل‌های جدید انتقال یابد. 

 رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان تنگستان با اشاره به نقش این سازمان در انتقال معارف دینی و اخلاقی بیان داشت:مهم‌ترین وسیله این انتقال آموزش و پرورش است و مدرسه مهم‌ترین واسطه انتقال دانش و مهارت فنی است بر همین اساس در دوره نخست وزیری شهید رجایی و در دوران تصدّی شهید باهنر در وزارت آموزش و پرورش آن‌ها به تأسیس ستاد‌های امور تربیتی در مدارس کشور اقدام کردند تا فرهنگ اسلامی را گسترش دهند و دانش آموزان را به حرمت نهادن و عمل به ارزش‌های اسلامی ترغیب کنند.

غلامیان درپایان تصریح کرد:پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دستاورد‌های انقلاب، برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی بین عملکرد عوامل تربیتی، توجّه جدی به نقش معلمان در فعالیت‌های تربیتی و توجه به نقش دانش آموزان در فعالیت‌های تربیتی از جمله اهداف ستاد‌های امور تربیتی است.

در پایان این مراسم توسط مسولین وفرهنگیان شهرستان به مقام شامخ شهدا با تقدیم گل وعطر افشانی ادای احترام شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات