در امامزادگان شهرکرد برگزار شد؛

جشن اعیاد شعبان و افتتاحیه برنامه های فرهنگی

همزمان با اعیاد شعبانیه و روزهای پاسدار و جانباز مراسم جشن میلاد و افتتاحیه برنامه های فرهنگی در آستانه مبارک امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۵۴۳۸
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، فرا رسیدن سه روز بزرگ و مقدس،میلاد بزرگ سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین، علمدار کربلا، حضرت ابوالفضل العباس و حضرت امام زین العابدین  علیهم السلام و روز های پاسدار و جانباز، گفت.

حجت الاسلام حسن امیری گفت:حضرت حسین بن علی بن ابیطالب علیه السلام در سوم ماه شعبان در شهر مدینه به دنیا آمدند، مادرش گرامیش صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دخت گرامی پبامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم بود، آن حضرت با نثار خون پاک و مطهر خود و یارانش، از اسلام و ارزشهای اسلامی پاسداری کردند و روز میلاد آن امام همام به روز پاسدار نامگذاری شده است.

 کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: حضرت ابوالفضل العباس فرزند امیرالمؤمنین علیهما السلام، در 4 شعبان سال 26 هجری در مدینه به دنیا آمد، آن حضرت، قامتی رشید، چهره ای زیبا و شجاعتی کم نظیر داشت و به خاطر سیمای جذابش او را قمربنی هاشم می گفتند،در حادثه کربلا، سمت پرچمداری سپاه و سقایی خیمه های اطفال اهل بیت امام حسین علیه السلام را داشت. به خاطر فداکاری و جانبازی آن حضرت در روز عاشورا، روز میلادش به نام روز جانباز نامگذاری شده است.

وی افزود:حضرت عبّاس سلام الله علیه، جمال ظاهر و کمال باطن را جمع کرده بود، حضرت امام جعفر صادق علیه السّلام، عمویش حضرت عبّاس سلام الله علیه را با وصف عرشی "عبد صالح" می ستوده و می فرمودند:"اَلسَّلامُ عَلَیکَ اَیهَا الْعَبْدُ الصّالِحُ"، همچنین حضرت امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند:"او ایمانی قوی و پر صلابت داشت" و در تعبیر دیگری فرمودند"او دارای بصیرتی نافذ و عمیق بود"، در زیارت ناحیهٔ مقدّسه آمده است: "گواهی می دهم که تو خیرخواه خداوند و رسولش و برادرت بودی".

حجت الاسلام حسن امیری گفت: امام علی بن الحسین علیه السلام ملقب به زین العابدین،سید الساجدین، سجّاد و ذوالثفنات، در سال 38 هجری در مدینه متولد شد، شجاعت: امام سجاد علیه السلام در دوره ای به امامت رسید که کمترین اعتماد به مدعیان هواداری از حریم امامت وجود نداشت و حکومت غاصب با ریختن خون فرزندان پیامبر، نشان داده بود از انجام زشت ترین و خشونت بارترین کارها باکی ندارد، امام در مجلس بزرگ مسجد اموی شام و در حضور یزید، شجاعانه افکار و اعمال ظالمانه حکومت جور را نمایان ساخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان،ادامه داد: دانش و فضایل امام سجاد علیه السلام تنها مدعای شیعیان نبود، بلکه حتی منکران مقام ولایت و نیز معاندان خاندان رسالت در مواردی به ناگزیر سر تعظیم در برابر کمالات ایشان فرود می آورند.

در این مراسم با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان،افتتاحیه کلاس های قرآنی و برنامه های فرهنگی هفتگی در امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد ویژه بانوان هم برگزار شد.

برنامه های فرهنگی با حضور اساتید مجرب در ایام هفته هر روز از حدود ساعت 15 تا 17کلاسها برگزار می شود،علاقمندان به شرکت در کلاس ها می توانند:

 روزهای شنبه: درکلاس ختم سوره مبارکه حجرات و نکنه های اخلاقی و نهج البلاغه.

 روزهای یکشنبه: بیان احکام .

 روزهای دوشنبه: روخوانی و روانخوانی قرآن کریم.

 روزهای سه شنبه: شرخ صحیفه سجادیه.

 روزهای چهارشنبه: کلاس های هنری.

 روزهای پنجشنبه: مباحث جوانی جمعیت .

 روزهای جمعه:مباحث مهدویت، 
علاقمندان به شرکت در کلاسها می توانند با مراجعه به اساتید تبت نام و در کلاس مربوطه شرکت کنند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید و مولودیه خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار