فرمانده سپاه سلمان:

ترویج فرهنگ جهاد و شهادت از مهمترین اهداف اعزام کاروان های راهیان نور است

سردار شفائی گفت: با ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و همچنین آگاه کردن جوان های امروز با عملکرد پدران آنها در گذشته،که چه مجاهدتهاوفداکاری هایی را انجام دادند، بتوانیم امروزو فردای خودمان را در مقابل تهدیدها و آسیب ها تضمین کنیم.
کد خبر: ۹۴۹۴۹۰۲
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۵

سرداراحمد شفائی،فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ،در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، گفت: ما معتقدیم راهیان نور، در جهت انتقال فرهنگ جهاد وشهادت علیرغم مشکلاتی که وجود دارد، می تواندبسیار کمک کننده باشد .

وی دوری محل استان با مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب را از جمله مشکلات اعزام کاروان های راهیان نور عنوان کرد و افزود: ما تقریبا دورترین استان از مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب هستیم و از طرفی هم زیر ساخت های لازم را هم برای سهولت اعزام نداریم و تنها وسیله انتقال عشاق این عرصه از راه زمینی واتوبوس است که مسلما خطراتی هم متوجه این مهم است .

سردار شفائی با تاکید بر این مطلب،که،امنیت عزیزان اعزام شده،بسیار ارزشمند و قابل توجه است، تصریح کرد : با توجه به اینکه به دلیل بیماری منحوس کرونا ،چند سالی اعزام انجام نشد،اما الحمدالله از سال گذشته که زمینه ای ایجاد شدهمه امکانات مجموعه را بسیج کردیم و خوشبختانه هماهنگی بسیار خوبی در سطح رده هایی که به هر حال می توانند کمک کننده باشند از مجموعه، دانشگاهها ،آموزش و پرورش ،سازمان های فرهنگی ،مجموعه های استانداری و تمام توانی که در اختیار سپاه و بسیج انجام شده است .

فرمانده سپاه سلمان ،با اشاره به تجهیز و بازسازی محل اسکان ،اعزام کاروان در منطقه اهواز ، اذعان داشت: سعی کردیم این منطقه راجهت اسکان زوار در منطقه راهیان نور مهیا کنیم .

این مسئول در ادامه با ابراز خرسندی از ظرفیت و استعداد خوب افراد اعزام شده به اردوهای راهیان نور،خاطرنشان کرد: امسال هم با توجه به اینکه زمان بسیار محدود است و از نیمه بهمن تا پایان اسفند ماه فرصت داشتیم در حوزه دانشگاه، اداره کل آموزش وپرورش هماهنگی هایی را انجام دادیم و اعزام هایی تا به الان داشتیم و امروز هم اعزام 16 دستگاه اتوبوس دانش آموزی را انجام دادیم ا ین روند را تا پایان فرصتی که داریم استمرار خواهیم داد و امیدواریم ان شاءالله با تدابیری که اندیشیده شده، با توجه به استراحت دوشبه در طول مسیر برنامه های متنوعی با حضور علما و راویانی که در این باب آموزش دیده اند و با انگیزه ودغدغه مند هستند در طول مسیر رسالت خود را پی گیری خواهند کرد، انجام دهیم.

سردار شفائی با اشاره به اسکان کاروان راهیان نور در مناطق جنگی و آشنایی بیشتر آنها با فرهنگ جهاد و شهادت اذعان داشت : در مدت زمانی که زائران در مناطق عملیاتی حضور دارند، بازدید از یادمان های متعددی  پیش بینی شده ،زمینه هایی فراهم شده است که در محل اسکان خود با فرهنگ جهاد و شهادت به نوعی بیشتر آشنا شوند.

فرمانده سپاه سلمان اقدام مهم دیگر در زمینه راهیان نور را، حضور پیوسته راویان ثابت و همراهی آنها در کاروان عنوان کرد و افزود: امیدواریم ان شاءالله در این عرصه هم بتوانیم با ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و همچنین آگاه کردن جوان های امروز با عملکرد پدران آنها در گذشته،که چه مجاهدتهاوفداکاری هایی را انجام دادند، بتوانیم امروزو فردای خودمان را در مقابل تهدیدها و آسیب ها تضمین کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار